کراس‌اوری برقی با قابلیت پیمایش 460 کیلومتر

معرفی ایکس‌پنگ G3i

21 تیر 1400 15:29

شرکت XPeng نسخه فیس‌­لیفت شده از مدل G3 را با نام G3i در بازار چین معرفی کرده است.

مدل پایه ایکس‌پنگ G3i به باتری 55 کیلووات ساعت مجهز شده است، که شعاع حرکتی برابر با 460 کیلومتر را برای این مدل فراهم می­‌سازد.نمای جلوی این خودرو دچار تغییراتی شده که آن را به محصول دیگر این خودروساز یعنی P7 شبیه ساخته است. نوار روشنایی LED که در بالای چراغ‌های جلو نصب شده را می‌­توان مهمترین تغییر این بخش دانست.

افزایش ارتفاع کاپوت و دستگیره تاشوی درها در نمای جانبی جلب نظر می‌کند، درحالی‌که در بخش عقب شاهد طرح متفاوت سپر، دیفیوزر و همچنین چراغ‌های جدید هستیم.

تحولات فضای کابین ایکس‌پنگ G3i چندان اساسی نیست و به نصب صفحه نمایشگر 15.6 اینچی اطلاعات سرگرمی با تراشه اسنپ دراگون 820A، اضافه شدن دستیار صوتی با پشتیبانی از فرامین صوتی و گفتگو با راننده و همچنین سامانه نیمه خودران XPeng XPILOT 2.5 محدود شده است. سامانه مذکور از سوی شرکت سازنده به عنوان بهترین نمونه در میان خودروهای این رده توصیف شده است.

کراس اور برقی ایکس‌پنگ G3i

نیروی محرکه این خودرو از موتور الکتریکی نصب شده روی محور جلو تامین می‌شود، که 194 اسب­‌بخار قدرت و 300 نیوتن‌متر گشتاور در اختیار G3i قرار می­‌دهد. شتاب صفر تا صد کیلومتر برساعت و حداکثر سرعت این کراس‌­اور نیز به ترتیب 8.6 ثانیه و 170 کیلومتر برساعت اعلام شده است.

مدل پایه ایکس‌پنگ G3i به باتری 55 کیلووات ساعت مجهز شده است، که شعاع حرکتی برابر با 460 کیلومتر را برای این مدل فراهم می­‌سازد. اما در تریم کامل‌تر شاهد نصب باتری 66 کیلووات ساعت خواهیم بود که شعاع حرکتی را به 520 کیلومتر افزایش می­‌دهد.

کراس اور برقی ایکس‌پنگ G3i

باوجود آن‌که ایکس‌پنگ G3i به زیبایی مدل P7 نیست اما نباید فراموش کرد که نسخه قبلی این مدل یعنی G3 توانست به عنوان نخستین محصول تولید انبوه برند XPeng شناخته شود. پس از عرضه این مدل در سال 2018، G3 در جایگاه دومین شاسی‌­بلند برقی پرفروش در بازار چین قرار گرفت. با توجه به این موارد می­‌توان دریافت که استقبال مشتریان از G3i تا چه حد برای این خودروساز چینی حائز اهمیت است.

ایکس‌پنگ G3i از ماه سپتامبر با قیمت پایه 149,800 ین (تقریبا 23,121 دلار) به فروش می‌­رسد.

دیدگاه کاربران