جنگ قدرت میان هنسی و شلبی

معرفی فورد ماستنگ GT Legend Edition

22 تیر 1400 15:47

قدرتمندترین نسخه از فورد ماستنگ که طرفداران خودروهای عضلانی در حال حاضر قادر به خرید آن هستند، شلبی GT500 است که به صورت رسمی توسط این شرکت آمریکایی عرضه می­‌شود. اما اگر به خریداری یک نمونه تقویت شده به صورت افترمارکت علاقه داشته باشید، اکنون شرکت هنسی گزینه‌­ای هیجان­‌انگیز را پیش روی شما قرار داده است.

قدرت پیشرانه به 808 اسب­‌بخار رسیده که این خودرو را در جایگاهی بالاتر از شلبی GT500 با 760 اسب‌­بخار قدرت قرار می‌­دهد.این مدل جدید که با پسوند Legend Edition معرفی شده، براساس ماستنگ GT شکل گرفته با این تفاوت که پیشرانه 8 سیلندر 5 لیتری آن با یک سوپرشارژر 3 لیتری و اینترکولر آب/خنک همراه شده است. علاوه‌براین‌ها، انژکتورها بازبینی شده و پمپ سوخت، فیلتر هوا و سیستم اگزوز نیز با نمونه‌های جدید تعویض شده‌­اند.

به لطف تمام این تغییرات، خروجی پیشرانه به 808 اسب­‌بخار قدرت در دورشمار 7200 دور بر دقیقه و 917 نیوتن‌متر گشتاور در 4500 دور بر دقیقه رسیده که این خودرو را در جایگاهی بالاتر از شلبی GT500 با 760 اسب‌­بخار قدرت قرار می‌­دهد.

محصول جدید هنسی قادر است ظرف تنها 3.3 ثانیه به سرعت صد کیلومتر برساعت دست یابد و مسافت 400 متر را نیز در 10.7 ثانیه طی کند. حداکثر سرعت این خودرو نیز 320 کیلومتر برساعت اعلام شده است، که مطمئنا شلبی GT500 قادر نیست به آن دست یابد.

فورد ماستنگ GT Legend Edition

کاهش ارتفاع بدنه، ترمزهای برمبو، رینگ‌های 20 اینچی با تایرهای Pilot Sport Cup2 ساخت میشلن، تغییرات دیگری است که هنسی برای ماستنگ Legend Edition تدارک دیده.

نقوش گرافیکی خاکستری روشن با رنگ سیاه براق بدنه تضاد زیبایی ایجاد کرده است، ضمن­ این‌که هواکش فیبرکربنی در سپر جلو، رکاب­‌های جانبی جدید و باله عقب را نیز نباید از نظر دور داشت.

فورد ماستنگ GT Legend Edition

هنسی قصد دارد تنها 50 نمونه از این کوپه قدرتمند آمریکایی را تولید کند. قیمت ماستنگ GT Legend Edition هنوز اعلام نشده، اما بد نیست بدانید که هنسی برای این خودرو گارانتی سه سال یا 36 هزار مایل (57.600 کیلومتر) را در نظر گرفته است.

دیدگاه کاربران