15 سال بعد و در یک کلاس جدید

بازگشت 125 سی‌سی محبوب یاماها

23 تیر 1400 16:51

مدت‌ها بود که به نظر می‌رسید یاماها مدل افسانه‌ای YZ125 خود را به کلی فراموش کرده است، اما سرانجام ژاپنی‌ها تصمیم خود را گرفتند و نسخه کاملاً جدیدی از این موتورسیکلت دوست‌داشتنی را در قالب یک کراس با مدل 2022 روانه بازار کردند.

کلیه قطعات مربوط به شاسی، سیلندر، پیستون و میل‌لنگ به تازگی ابداع شده‌اند. یاماها YZ125 بعد از 15 سال تغییراتی قابل توجه به خود دیده است. به لطف بهینه‌سازی‌های عمیقی که اعمال شده اکنون با مدلی قوی‌تر، ارگونومیک‌تر و البته با طراحی تهاجمی روبرو هستیم.

حتی در قسمت رنگ‌بندی نیز با ترکیبی اسپرت و هیجان‌انگیز مواجه هستیم تا علاوه بر برجسته‌تر کردن جذابیت‌های آن کمی هم خشن‌تر به نظر بیاید. این طرح جدید از گلگیر جلو شروع می‌شود، روی بدنه امتداد پیدا می‌کند و در گلگیر جلو و محفظه کنار رادیاتورها نیز ادامه پیدا می‌کند.

با در نظر گرفتن صندلی تخت و مخزن باریک بنزین، تجربه راندن با یاماهای جدید به مراتب افزایش پیدا می‌کند. این احساس را باید مدیون کاهش وزن چشم‌گیر و البته چابکی هندلینگ آن بگذارید.

یاماها YZ125 مدل 2022

کاملاً مشخص است که یاماها این 125 سی‌سی مایع‌خنک را دوباره از ابتدا طراحی کرده است. چراکه کلیه قطعات مربوط به شاسی، سیلندر، پیستون و میل‌لنگ به تازگی ابداع شده‌اند.

با توجه به کلاس جدید YZ125 شاهد هستیم که ترمزهای آن نیز با ساختار جدید منطبق هستند. ترمزهایی که در محور جلو 270 میلی‌متری و در محور عقب 240 میلی‌متری هستند. شرکت می‌گوید در فناوری جدید ترمزها، 30 درصد سطح تماس لنت با دیسک افزایش پیدا کرده است.

یاماها YZ125 مدل 2022 از سه ماه آینده با قیمت پایه 6 هزار و 899 دلار در نمایندگی‌های فروش در دسترس خواهد بود.

دیدگاه کاربران