کانسپتی با چیدمان منحصربه‌فرد صندلی‌ها

معرفی پینین‌فارینا تئورما

25 تیر 1400 10:30

استودیو پینین‌فارینا که طراحی بسیاری از زیباترین خودروهای جهان همچون فراری 250GT SWB، پژو 504، آلفارومئو بررا و مدل جدید باتیستا را در کارنامه دارد، کانسپتی برقی را معرفی کرده است.

غیر از ظاهر جالب بدنه، باید به چیدمان منحصربه‌فرد صندلی­‌ها اشاره کرد که به صورت 2+2+1 قرار گرفته است.این خودرو که با نگاه به آینده و با استفاده از فناوری­‌های جدید همچون واقعیت افزوده و واقعیت مجازی توسط تیم این شرکت ایتالیایی طراحی شده، تئورما (Teorema) نام دارد.

طول بدنه این خودرو برابر با 5.4 متر است، که تقریباً با نسل جدید S کلاس برابر است. ارتفاع 1.4 متری بدنه این خودرو بگونه­‌ای شکل گرفته که نهایت ضریب بهره‌­وری آیرودینامیکی حاصل شود. ورودی بزرگ هوا در سپر جلو به مسیرهای تعبیه شده در کناره بدنه متصل شده تا جریان هوا را از انتهای خودرو خارج کند.

هرچند فعلاً اطلاعاتی درباره مشخصات فنی تئورما منتشر نشده اما این خودرو براساس پلتفرمی شکل گرفته که توسط یکی از تامین‌­کنندگان صنعت خودرو به نام Benteler و برای استفاده در تولید خودروهای برقی ساخته شده است.

پینین‌فارینا تئورما کانسپتی با چیدمان منحصربه‌فرد صندلی‌ها

غیر از ظاهر جالب بدنه، باید به چیدمان منحصربه‌فرد صندلی­‌ها اشاره کرد که به صورت 2+2+1 قرار گرفته و برخی خودروها همچون مک‌­لارن F1 و گوردون مورای T.50 را به یاد می‌­آورد با این تفاوت که در این کانسپت با ردیف سوم صندلی­‌ها و البته عدم نصب فرمان روبرو هستیم.

با توجه به تجهیز پینین‌فارینا تئورما به فناوری خودران، از نصب فرمان صرف نظر و فضای بیشتری برای سرنشینان جلو فراهم شده است.

پینین‌فارینا اعلام کرده که دو حالت رانندگی «Drive Mode» و استراحت «Rest Mode» را برای این مدل پیش­‌بینی نموده که در حالت دوم، فضای کابین به محلی برای ارتباط اجتماعی سرنشینان بدل می‌­شود.

پینین‌فارینا تئورما کانسپتی با چیدمان منحصربه‌فرد صندلی‌ها

صندلی­‌های این خودرو به قابلیت تا شدن و تبدیل به کاناپه مجهز است و در همکاری با یکی از تولیدکنندگان مبلمان به نام Poltrona Frau طراحی شده است. شرکت Continental هم در روند توسعه و طراحی این مدل حاضر بوده و کلیدهای جمع­‌شونده را برای استفاده در این خودرو تامین کرده است. بد نیست بدانید هریک از دکمه­‌ها با ظاهر متفاوتی طراحی شده تا برای کاربر قابل شناسایی باشد.

پینین‌فارینا اعلام کرده قصدی برای تولید این کانسپت ندارد، اما برای نمایش خصوصی آن به تعداد محدودی افراد منتخب، برنامه­‌ریزی کرده است.

دیدگاه کاربران