فولکس‌ بالاخره اعتراف کرد

پایان کار گلف در آمریکا

4 بهمن 1399 11:45

اردبیهشت ماه سال پیش بود که رسانه‌ها خبر از توقف عرضه فولکس‌واگن گلف در بازار آمریکا دادند. ادعایی که البته هیچ‌گاه از سوی آلمان‌ها تایید نشد. تا این‌که فولکس‌واگن رسماً اعلام کرد قصد دارد کارخانه مکزیک خود که برای آمریکایی‌ها گلف تولید می‌کرد را تعطیل کند. این خودرو از تاریخ شروع تولید در اواخر سال 1974 در آمریکا فروخته می‌شده است.

از حدود 46 سال پیش که گلف راهی بازار آمریکا شد، فولکس‌واگن توانست بیش از 2.5 میلیون دستگاه از آن را به فروش برساند.با این حال خبر خوب برای مشتریان این کشور این است که فولکس به طور کامل عرضه خانواده هاچ‌بک فوق را متوقف نخواهد کرد. این خودروساز هم‌چنان در سبد فروش خود GTI و R را قرار خواهد داد که هر دو متعلق به جدیدترین ویرایش نسل هشت هستند.

شرکت مدل‌های جدید گلف را به‌عنوان نسخه 2022 راهی بازار می‌کند. تغییرات ظریفی در طراحی بیرونی و داخلی این دو تیپ اعمال شده است. ولی مهم‌تر از همه این است که گلف GTI با قدرت 245 اسب‌بخاری و گلف R با قدرت 315 اسب‌بخاری در دسترس مشتریان قرار خواهند گرفت. البته اعداد گفته شده بر اساس استاندارد اروپایی هستند و این احتمال وجود دارد که برای مشتریان آمریکایی خروجی دستخوش تغییرات نامحسوسی شود.

از حدود 46 سال پیش که گلف راهی بازار آمریکا شد، فولکس‌واگن توانست بیش از 2.5 میلیون دستگاه از آن را به فروش برساند. نکته جالب اینجاست که این خودرو در نسل اول خود فقط به اسم Rabbit (خرگوش) شناخته می‌شد. به عبارتی دیگر، اسم گلف از نسل دوم آن بود که سر زبان آمریکایی‌ها افتاد. در حال حاضر نسخه 2021 گلف استاندارد مجهز به یک پیشرانه 1.4 لیتری توربو با 147 اسب‌بخار قدرت و 249 نیوتن‌متر گشتاور است.

دیدگاه کاربران