شاسی‌بلندی برقی برای رالی داکار 2022

معرفی آئودی RS Q E-Tron

2 مرداد 1400 16:41

مدت کمی پس از معرفی R8 LMS GT3 Evo II، بخش خودروهای اسپرت شرکت آئودی یک خودروی مسابقه­‌ای دیگر به نام RS Q E-Tron را معرفی کرده که قرار است در مسابقه رالی داکار حاضر شود.

مجموع نیرویی که در اختیار خودروی مسابقه‌­ای آئودی قرار گرفته برابر با 500 کیلووات یا 670 اسب­‌بخار است.این خودروی آفرود با ظاهری ترسناک به دو پیشرانه برقی روی محورهای جلو و عقب مجهز شده است، که از خودروی حاضر در مسابقات فرمول E سال 2021 یعنی آئودی e-tron FE07 به عاریت گرفته شده. یک پیشرانه بنزین­‌سوز TFSI توسعه یافته برای مسابقات DTM هم به عنوان نیروی پشتیبان برای موتورهای الکتریکی فعالیت خواهد کرد.

این پیشرانه 2 لیتری 4 سیلندر توربوشارژ سوخت خود را از باک 295 لیتری که در فاصله 1.1 متری پشت محور جلو نصب شده دریافت می‌کند. آئودی به علاقمندان اطمینان داده که آلایندگی این پیشرانه بنزینی کاملاً کنترل شده است.

شاسی بلند آفرود آئودی برای مسابقات رالی داکار 2022

باتری 50 کیلووات ساعتی این خودرو نیز 370 کیلوگرم وزن دارد و از مکانیزم بازیابی انرژی از نیروی ترمز پشتیبانی می­‌کند.

مجموع نیرویی که در اختیار خودروی مسابقه‌­ای آئودی قرار گرفته برابر با 500 کیلووات یا 670 اسب­‌بخار است. وزن خودرو نیز با قوانین وضع شده برای رالی داکار هماهنگ شده و در حدود 2 تن است.

 آئودی RS Q E-Tron شاسی بلندی برقی

براساس اعلام آئودی، نخستین حضور RS Q E-Tron در اوایل ماه جاری میلادی در نئوبرگ اتفاق افتاده و بررسی و آزمایش روی این خودرو نیز تا پایان سال جاری میلادی ادامه دارد.

دیدگاه کاربران