نخستین تصاویر از فیس‌لیفت جدید

هاوال H9 مدل 2022

7 مرداد 1400 20:00

شرکت گریت‌وال موتور (GWM) برای آنکه در کلاس شاسی‌بلندهای فول‌سایز، از اصلی‌ترین رقیب هم‌وطنش، یعنی مکسوس D90 و برادر دوقلوی آن، رووی RX8 از محصولات خودروسازی سایک (SAIC) عقب نیفتد، مجبور به معرفی یک به‌روزرسانی زودهنگام برای هاوال H9 شد؛ آن هم در شرایطی که همه منتظر معرفی نسل دوم این خودرو بودیم!

این دومین فیس‌لیفتی است که در هفتمین سال تولید H9 معرفی می‌شودهاوال H9 در سال 2014 ولی بعنوان مدل 2015 به بازار چین عرضه شد و سپس در سال 2019 نیز اولین فیس‌لیفتش را تجربه کرد. حالا که دوسال از آن فیس‌لیفت گذشته، گریت‌وال دست به معرفی دومین فیس‌لیفت این خودرو زده است و بزودی عرضه آنرا در مدل 2022 آغاز می‌کند.

در هاوال H9 جدید، طراحان گریت‌وال دقیقا روی همان ویژگی‌ها و تغییراتی که در فیس‌لیفت اول این خودرو انجام داده بودند، متمرکز شده‌اند؛ یعنی تغییر چراغ‌ها، تغییر جلوپنجره و تغییر سپرها.

در فیس‌لیفت جدید هاوال H9، خطوط جلوپنجره دیگر افقی نیستند بلکه بصورت عمودی قرار گرفته‌اند. همین موضوع باعث شده تا خودرو، چهره با ابهت‌تری به خود بگیرد و البته کمی هم به نسل اول ترامپچی GS8 شبیه باشد. البته خودروسازی گک (GAC) خوشبختانه زبان طراحی نسل دوم GS8 را تغییر داده و دیگر از چنین سبکی در جلوپنجره‌هایش استفاده نمی‌کند.

همچنین اگر بیشتر به چهره H9 نیوفیس دقت کنید، متوجه حذف مه‌شکن‌های دایره‌ای آن در سپر جلو نیز می‌شوید. گریت‌وال به جای این مه‌شکن‌ها حالا از چراغ‌های LED استفاده کرده و آنها را بصورت عمودی قرارداده تا ترکیب متناسب‌تری با جلوپنجره جدید این خودرو داشته باشد.

از تنها تصویر لو رفته کابین هاوال H9 جدید می‌توان حدس زد که تغییر خاصی در فضای داخلی این خودرو بوجود نیامده. البته از این تصویر، می‌توان به چند نکته پی برد؛ اول اینکه دریچه‌های تهویه وسط که قبلا در طرفین مانیتور بودند، حالا کوچکتر شده‌ و در زیر مانیتور جاسازی شده‌اند. ضمن اینکه دکمه‌های پنل پخش نیز حذف شده‌اند تا دسترسی به آنها فقط از طریق مانیتور، امکان‌پذیر باشد.

از لیست آپشن‌های هاوال H9 جدید فعلا خبری در دست نیست اما بعید است که چیز خاصی به آن اضافه شده باشد چراکه گریت‌وال، به اندازه کافی روی آن آپشن گذاشته! درباره مشخصات فنی هاوال H9 نیوفیس هم باید بگوییم که تغییری در موتور 2.0 لیتری توربوشارژ این خودرو رخ نداده است؛ پس هنوز هم 224 اسب‌بخار و 385 نیوتن‌متر را با گیربکس 8 دنده اتومات به تمام چرخ‌ها منتقل می‌کند.

دیدگاه کاربران