220 کیلومتر با 2 ساعت شارژ

بازگشت سیتروئن DS با موتور برقی

12 مرداد 1400 09:48

هنوز هم یکی از منحصربه‌فردترین خودروهای تمام تاریخ است. روح سیتروئن DS هم‌چنان زنده و پویاست. شاید کمی عجیب به نظر برسد ولی بعد از 66 سال بار دیگر شاهد بازگشت DS ولی با یک تحول انقلابی هستیم.

شرکت Electrogenic با حفظ آیرودینامیک و طراحی اصیل سیتروئن DS، به جای پیشرانه 2 لیتر سنتی آن یک موتور برقی 120 اسب‌بخاری را جایگزین کرده است.شرکت Electrogenic که در زمینه بهینه‌سازی فنی خودرو فعالیت دارد و در آکسفورد مستقر است، با حفظ آیرودینامیک و طراحی اصیل DS این‌بار به جای پیشرانه 2 لیتر سنتی آن سراغ یک موتور برقی رفته است. خروجی این خودرو 120 اسب‌بخار با 235 نیوتن‌متر گشتاور ثبت شده است.

نکته جالب درباره این پروژه آن است که در سیتروئن DS برقی هم‌چنان جعبه‌دنده دستی اصلی نیروی تولیدی را به چرخ‌های جلو منتقل می‌کند. منبع تامین انرژی این موتور برقی یک باتری 48.5 کیلووات ساعتی است که به روشی دقیق درون بدنه DS جای گرفته باشد.

الکتروجنیک می‌گوید این خودروی برقی با یک بار شارژ می‌تواند چیزی حدود 220 کیلومتر پیمایش کند. خبر جالب آنکه یک ست شارژر 29 کیلوواتی هم قابل سفارش است که می‌تواند باتری‌ها را در مدت 2 ساعت به ظرفیت تکمیل برساند. در صورت تقاضای مشتریان و پرداخت مبلغ بیشتر، برای این سیتروئن DS یک باتری بزرگ‌تر با میزان پیمایش بیشتر قابل سفارش است.

سیتروئن DS با موتور برقی

نمی‌توان انکار کرد که یکی از ویژگی‌های بارز سیتروئن DS، سیستم تعلیق هیدروپنوماتیک نرم و لذت‌بخش آن است. شرکت می‌‌گوید برای این قسمت به جای استفاده از پمپ مکانیکی سراغ یک پمپ جدید الکترونیکی رفته که به مراتب ساکت‌تر است.

به گفته استیو دراموند مدیرعامل الکتروجنیک به‌روزرسانی خودروهای کلاسیک با موتور برقی مزایای متعددی مانند سهولت در استفاده و افزایش عملکرد را دارد.

دیدگاه کاربران