معرفی تویوتا لندکروزر GR Sport

پس از معرفی اولیه نسل جدید تویوتا لندکروزر سری 300 در ماه ژوئن، اکنون مشخصات نسخه پرچمدار این مدل یعنی GR Sport در اختیار علاقمندان قرار داده شده است.

براساس اعلام تویوتا، نسخه GR Sport با استفاده از تجربیات رانندگان رالی داکار شکل گرفته است.سری GR Sport از نظر فنی تحول خاصی را تجربه نکرده اما تمرکز اصلی روی قابلیت‌­های آفرود و افزایش خشونت ظاهری قرار گرفته است.

در همین ابتدای مطلب بد نیست به روش نام‌گذاری تویوتا برای نسخه­‌های مختلف این خودرو اشاره کنیم، که از اسپرت‌ترین نسخه یعنی GRMN (تریم کاملاً اسپرت) آغاز شده و به نسخه­‌های GR , GR اسپرت و GR Parts تسری می‌­یابد که این مدل اخیر تنها به قطعات ظاهری GR مزین خواهد بود.

براساس اعلام تویوتا، نسخه GR Sport با استفاده از تجربیات رانندگان رالی داکار شکل گرفته، مسابقه‌­ای که لندکروزر از سال 1995 تاکنون در آن حضور داشته و قرار است نسل جدید هم در سال 2023 حضور به هم رساند.

تویوتا لندکروزر GR Sport

مجموعه قطعات بدنه GR Sport مواردی شامل طرح جدید سپر جلو با حروف Toyota، مسیرهای عمودی ورود هوا، قطعات پلاستیکی روی بدنه، رینگ‌های 18 اینچی شش پره آلومینیومی به رنگ خاکستری تیره به همراه برخی جزئیات مشکی بدنه همچون لبه گلگیرها، دستگیره درها و آینه‌­های جانبی را دربرمی‌­گیرد. طرح جدید سپر عقب به همراه نشان GR Sport در نقاط مختلف بدنه، تکمیل‌کننده این موارد خواهد بود.

فضای داخلی تریم GR Sport با روکش چرم مشکی و قرمز تیره تزئین شده و نشان Gazoo در برخی نقاط همچون فرمان و پشت سری صندلی­‌ها دیده می‌شود. الگوی فیبرکربن روی کنسول میانی، پوشش داخلی درها و فرمان به چشم می­‌خورد.

کابین تویوتا لندکروزر GR Sport

تویوتا لندکروزر GR Sport را می­‌توان به همراه پیشرانه 3.5 لیتری شش سیلندر توئین توربو با 409 اسب‌­بخار قدرت و 650 نیوتن‌متر گشتاور یا پیشرانه 3.3 لیتری توئین توربو دیزل شش سیلندر با 304 اسب‌­بخار قدرت و 700 نیوتن‌متر گشتاور سفارش داد که هر دو به جعبه‌دنده 10 سرعته اتوماتیک متصل می­‌شوند.

ویژگی های آفرود تویوتا لندکروزر GR Sport

قفل دیفرانسیل الکترونیکی جلو و عقب و سیستم تعلیق الکترونیکی پویا (E-KDSS) با قابلیت تنظیم شرایط هریک از چرخ‌های خودرو و کاهش لرزش‌ها، از مهمترین قابلیت­‌های درنظر گرفته شده برای این مدل است.

لازم به یادآوری است که میزان سفتی شاسی تویوتا لندکروزر 2022 به نسبت نسل قبلی 20 درصد افزایش یافته و مرکز ثقل آن نیز پایین‌تر رفته است، درحالی‌که وزن آن 200 کیلوگرم سبکتر شده.

GR Sport گران‌ترین تریم از لندکروزر 2022 است، چراکه در ژاپن با قیمت پایه 70,468 دلار و 73,216 دلار به ترتیب برای نسخه‌­های بنزینی و دیزل به فروش می­‌رسد. این خودرو در تاسیسات تویوتا در یوشیوارا تولید می‌شود و از اواخر ماه آگوست به دست مشتریان خواهد رسید.

مترجم : عماد رحمتی‌راد

منبع : carscoops.com