تاج پادشاهی خودروهای جمع‌وجور برای سدان آلمانی

رکوردشکنی آئودی RS3 در جهنم سبز

13 مرداد 1400 11:54

نوربورگ‌رینگ، اصلی‌ترین پیست برای ثبت رکوردهای جدید محسوب می‌شود. اخیراً آئودی RS3 با پیمودن مسیر 20.8 کیلومتری در مدت زمان 7 دقیقه و 40.748 ثانیه، عنوان سریع‌ترین خودروی نوربورگ‌رینگ‌ را در کلاس خود، کسب کرده است.

آئودی RS3 با اختلاف زمانی 4.64 ثانیه، توانست رکورد جدید را ثبت کند.در عکس‌های موجود از این ثبت رکورد، سدان اسپرت آلمانی با پوشش استتاری دیده می‌شود؛ چرا که این رکورد درست یک ماه قبل از رونمایی رسمی آئودی RS3، در ماه ژوئن، ثبت شده است.

راننده مسابقه آئودی اسپرت (Audi Sport)، Frank Stippler، با اختلاف زمانی 4.64 ثانیه، توانست رکورد جدید را ثبت کند. رکورد قبلی در دستان رنو بود؛ که با خودروی دیفرانسیل جلو خود، یعنی مگان RS Trophy-R، مدت زمان 7 دقیقه و 45.389 ثانیه را ثبت کرد.

آئودی RS3 مجهز به تایرهای تقریباً صیقلی (اسلیک) Pirelli P Zero Trofeo R بود که فشار آن متناسب با نهایت سرعت درجهنم سبز تنظیم شده است.

رکوردشکنی آئودی RS3 سدان در نوربورگ رینگ

صندلی‌های body-hugging جلو و رول‌کیج قسمت عقب خودرو، تجهیزاتی هستند که تمامی خودروسازان هنگام تست و ثبت رکورد استفاده می‌کنند. علاوه بر آن، تعدادی دوربین، داخل و خارج نصب شده‌اند تا تمامی حرکات و لحظات را ثبت کنند.

سدان اسپرت آئودی از یک پیشرانه 5 سیلندر خطی 2.5 لیتری TFSI نیرو می‌گیرد که خروجی آن 394 اسب‌بخار (در نسخه بازار اروپا) و 401 اسب‌بخار (در نسخه ایالات متحده) قدرت و 500 نیوتن‌متر گشتاور است. نیروی تولید شده به هر چهارچرخ (Quattro) منتقل می‌شود.

آئودی RS3 سدان در جهنم سبز

تنها 3.8 ثانیه زمان لازم است تا آئودی RS3 به سرعت صد کیلومتر برساعت برسد. نهایت سرعت آن در حالت استاندارد نیز 250 کیلومتر برساعت است. در حالی که در نسخه با عملکرد بالاتر، تا 290 کیلومتر برساعت افزایش می‌یابد.

قیمت آئودی RS3 اسپرت‌بک در اروپا، 71,400 دلار است که 2,380 دلار برای نسخه سدان در آلمان، به آن اضافه می‌شود‌.

دیدگاه کاربران