آئودی RS3 مدل 2023، یک سدان اسپرت است که در عین امکان رانندگی در پیست مسابقات، آسایش کافی برای استفاده روزمره را نیز فراهم میکند. در حقیقت، آئودی RS3 را میتوان سدانی اسپرت با مجوز حضور در خیابانها دانست که روح مبارزهطلب گذشتگان خود همچون آئودی کواترو را در جسم خود دارد.
”، دانست که روح مبارزهطلب گذشتگان خود همچون آئودی کواترو را در جسم خود دارد.“این حرف تنها یک ادعا نیست چراکه آئودی رویدادی ویژه را در پیست Spring Mountain ترتیب داده که علاوه بر آئودی RS3، چهار دستگاه خودروی مسابقهای کلاسیک خود را نیز در اختیار خبرنگاران رسانههای خودرویی قرار داده است.
کواترو A2 مدل 1984 در مسابقات رالی حضور داشته درحالیکه آئودی 200 مدل 1988 موفق به کسب پیروزی در TransAm شده است. نمونه دیگری از کواترو که در مسابقه کوهنوردی پایکسپیک 1987 پیروز شده و البته آئودی 90 مدل 1989 حاضر در IMSA، دو عضو دیگر این جمع چهار تایی هستند.
توجه داشته باشید که این خودروها، نمونه کپی نبوده و همان مدلهای اصلی هستند که با پیشرانه 5 سیلندر و سامانه چهارچرخ محرک، موفق به ثبت نتایج افتخارآمیز شدهاند. اکنون آئودی RS3 به عنوان تنها و احتمالاً آخرین محصول جدید خودروساز آلمانی، دو برگ برنده مذکور را به همراه دارد.
در این میان بد نیست به قابلیتهای آئودی 90 کواترو مدل 1989 که در مسابقات IMSA حاضر بود اشاره کنیم، خودرویی که به پیشرانه 5 سیلندر 2.1 لیتری مجهز شده و 720 اسببخار قدرت در اختیار دارد. این خودرو چنان سریع بود که توانست با عبور از سد رقیبان 8 سیلندر، در 13 مسابقه به پیروزی دست یابد.
قبل از آن، آئودی 200 توانسته بود با 510 اسببخار قدرت، در 8 مسابقه از مجموع 13 رقابت به پیروزی دست یابد، اما به واسطه تغییر قوانین، استفاده از سیستم کواترو ممنوع شد.
آئودی اسپرت کواترو S1 مدل 1987 هم موفق به ثبت رکورد در پایکسپیک شد. این خودرو با 598 اسببخار قدرت، تحت هدایت Walter Röhrl قرار داشت.
آئودی با نمایش مجدد تصاویر و یادآوری ویژگیهای این مدلهای کلاسیک، قصد داشته ضمن اشاره به گذشته پر افتخار و سابقه درخشان خود در ساخت خودروهای اسپرت، ذهن علاقمندان را برای آشنایی با آئودی RS3 مدل 2023 بیشتر آماده سازد.
مترجم : عماد رحمتیراد
منبع : carscoops.com