باربری کوچک برای استفاده در شهر

معرفی تویوتا یاریس اکو ون

13 مرداد 1400 12:39

یاریس، یکی از محبوب‌ترین محصولات برای تویوتا و مشتریان آن محسوب می‌شود. تا به حال چندین نسخه از تویوتا یاریس، حتی یاریس کراس و یاریس GR، تولید شده است. آخرین تغییرات برای این هاچ‌بک کوچک در اسپانیا رخ داده، جایی که به یک وسیله حمل‌و‌نقل تجاری برای استفاده در شهر، تبدیل شده است‌.

طبق گفته‌ تویوتا، یاریس اکو ون می‌تواند محموله‌هایی با حداکثر حجم 720 لیتر و وزن 430 کیلوگرم را حمل کند‌. تویوتا یاریس هیبریدی‌ای که سال گذشته در کشورهای اروپایی عرضه شد، اکنون یک اکو ون - ECOVan - شده است و محموله‌های کوچک را حمل می‌کند.

تغییرات در کابین خودرو ایجاد شده‌اند؛ صندلی‌های عقب کاملاً حذف شده و به جای آن، یک طبقه چوبی بلند با روکش لاستیکی قرار گرفته است. قسمت بار از قسمت راننده و سرنشین جداست و قلاب‌هایی برای بستن و حمل بار نصب شده‌ است. نمای بیرونی آن با نسخه استاندارد تفاوتی ندارد. البته تویوتا حق انتخاب شیشه عقب با وینیل را در اختیار مشتریان می‌گذارد.

طبق گفته‌ تویوتا، یاریس اکو ون می‌تواند محموله‌هایی با حداکثر حجم 720 لیتر و وزن 430 کیلوگرم را حمل کند‌. تا قبل از ایجاد تغییرات، فضای بار یاریس 286 لیتر بود.

تویوتا یاریس اکو ون

یاریس ECOVan در دو نسخه Business Plus و Active Tech، با تجهیزات متفاوت، عرضه می‌شود. البته هر دو نسخه از امکانات مشابهی نیز مانند سیستم امنیتی Toyota Safety Sense، کنترل آب و هوا، سنسور باران، رینگ‌های 15 اینچی، نور خودکار و نمایشگر 7 اینچی اطلاعات و سرگرمی که از رابط کاربری Apple CarPlay و Android Auto پشتیبانی می‌کند، برخوردارند.

تویوتا یاریس هیبریدی که تبدیل به ون شده

پیشرانه هیبریدی تویوتا یاریس اکو ون از یک پیشرانه 3 سیلندر 1.5 لیتری بنزینی به همراه یک موتور الکتریکی و یک باتری کوچک تشکیل شده است، که مجموعاً 116 اسب‌بخار قدرت و 141 نیوتن‌متر گشتاور تولید می‌کنند. طبق استاندارد مصرف سوخت و آلایندگی اروپا، مصرف این پیشرانه، 4.3 لیتر در هر صد کیلومتر است.

در حال حاضر این خودرو فقط در کشور اسپانیا قابل دسترسی است، اما احتمالاً تویوتا آن را به بقیه کشورهای اروپا نیز عرضه خواهد کرد.

دیدگاه کاربران