سدانی اقتصادی با قیمت پایه 13500 دلار

معرفی نسل چهارم جیلی امگرند

17 مرداد 1400 15:05

شرکت جیلی (Geely Auto) به عنوان بزرگترین خودروساز خصوصی چین، از تولید چهارمین نسل امگرند و حضور این مدل به عنوان خودروی رسمی مسابقات آسیایی گوانگژو در ده شهر چین از سپتامبر 2022 خبر داده است.

قیمت پایه این خودرو از 87 هزار یوان (13,400 دلار) آغاز شده و تا 92 هزار یوان (14,200 دلار) برای کامل‌ترین نسخه بالا می‌رود. این خودرو که نخستین بار در آگوست 2008 معرفی شد، اولین خودروی چینی است، که موفق به کسب 4 ستاره ایمنی در تست تصادف E-NCAP شده و فناوری DVVT را نیز به همراه دارد.

در سال 2013، امگرند به عنوان نخستین سدان چینی شناخته شد که در مقیاس انبوه به بازار خارج از چین رفت و مخصوصا در کشورهای خاورمیانه محبوبیت بالایی به دست آورد. با عبور از مرز تولید یک میلیون دستگاه در سال 2016، نسل سوم جیلی امگرند در سال 2018 به عنوان پرفروش‌ترین خودروی سدان برای 9 سال متوالی شناخته شد. اکنون که فروش این مدل به مرز دو میلیون دستگاه رسیده، امگرند به عنوان قدیمی‌­ترین و البته موفق‌ترین محصول جیلی در بازار داخلی و صادراتی، خود را برای ورود به مرحله چهارم زندگی آماده می‌­سازد.

جیلی امگرند 2022

نسل چهارم امگرند براساس سازه ماژولار خودروهای رده B جیلی یعنی BMA ساخته شده که در برخی محصولات دیگر این شرکت نیز مورد استفاده قرار گرفته است. طراحی کلی امگرند در عین شباهت به سایر محصولات جدید این شرکت، همچنان به اصول اولیه وفادار مانده است و تنها تغییراتی محدود همچون طرح جدید جلوپنجره و نوار باریک کرومی بالای سپر جلو را به همراه دارد. با توجه به استقبال مشتریان، احتمالاً طراحان جیلی این مدل را از اعمال تغییرات اساسی بی‌­نیاز می­‌دانند.

نیروی محرکه جیلی امگرند همچون قبل از پیشرانه 4 سیلندر 1.5 لیتری تنفس طبیعی تامین شده است، اما براساس خبری که Xcar منتشر کرده، انجام برخی بروزرسانی‌ها در عملکرد دریچه سوخت و میل­‌سوپاپ به خروجی 114 اسب­‌بخار قدرت و 147 نیوتن‌متر گشتاور منجر شده است. نیروی پیشرانه از طریق جعبه‌دنده CVT به چرخ‌های جلو منتقل شده و جعبه‌دنده دستی نیز قابل انتخاب نخواهد بود.

پیشرانه جیلی امگرند

مصرف سوخت امگرند پیش از این توسط جیلی در حدود 5.5 لیتر اعلام شد، ولی شرکت چینی از قابلیت دریافت استاندارد آلایندگی بالاتر و مصرف سوخت کمتر در نسل جدید این خودرو خبر داده است.

هرچند در جیلی امگرند از برخی تجهیزات ایمنی پیشرفته همچون ترمز اضطراری خودکار خبری نیست اما وجود مواردی همچون شش کیسه هوا، صفحه پشت آمپر دیجیتال 12.3 اینچی، نمایشگر لمسی 10.2 اینچی اطلاعات سرگرمی با رابط کاربری انحصاری جیلی یعنی GKUI، می­‌تواند خریدار این خودروی نسبتاً ارزان را خوشنود سازد.

ترمز ABS با تقسیم نیروی الکترونیکی EBD، دستیار حرکت در سربالایی، کنترل کشش، دستیار ترمز دستی و سیستم پایداری ESC ، از سایر امکانات ایمنی جیلی امگرند به شمار می‌­آید.

کابین جیلی امگرند نسل چهارم

پوشش چرم صندلی­‌ها، استارت دکمه­‌ای، کروزکنترل، آینه وسط حساس به نور و دوربین دنده عقب، سایر امکانات رفاهی درنظر گرفته شده برای سدان پرفروش جیلی خواهد بود.

قیمت مناسب جیلی امگرند را باید یکی از عناصر مهم در موفقیت این خودرو دانست، چراکه قیمت پایه این خودرو از 87 هزار یوان (13,400 دلار) آغاز شده و تا 92 هزار یوان (14,200 دلار) برای کامل‌ترین نسخه بالا می‌­رود. این خودرو از هم اکنون در بازار چین قابل سفارش است، هرچند که معرفی رسمی آن ظرف چند هفته آینده اتفاق خواهد افتاد.

جدیدترین اخبار خودرو در ایران و جهان را باما دنبال کنید.

دیدگاه کاربران