سدانی بزرگ برپایه پلتفرم مشترک جیلی و ولوو

معرفی جیلی امگرند L

6 دی 1400 16:50

سال 2021 برای جیلی بسیار پرمشغله و پر از معرفی محصولات جدید بوده که یکی از آن‌ها مدل امگرند L است. این خودرو به عنوان جایگزین امگرند GL در رده سدان­‌های بزرگ معرفی شده و نخستین محصول جیلی است که براساس زبان طراحی جدید جیلی به نام «طوفان انرژی» شکل گرفته و از فرمی پویا برخوردار شده است.

امگرند L روی پلتفرم جدید مشترک جیلی و ولوو یعنی BMA شکل گرفته است.مجموعه­‌ای از خطوط با زوایای تند، فرم بدنه و چراغ‌های امگرند L را شکل داده و برخی موارد همچون برآمدگی‌­های روی کاپوت، جلوپنجره بزرگ، نوار کرومی در پایین سپرهای جلو و عقب و لوگوی مشکی جیلی در بخش جلو، نظر بیننده را جلب می­‌کند.

امگرند L روی پلتفرم جدید مشترک جیلی و ولوو یعنی BMA شکل گرفته و طول، عرض، ارتفاع و فاصله بین محورهای آن به ترتیب برابر با 4.735، 1.815، 1.478 و 2.7 متر اعلام شده است.

فضای کابین هم تحت تاثیر خطوط مستقیم شکل گرفته، ولی به واسطه رنگ‌آمیزی دوگانه و نوارهای کرومی، از یکنواختی فاصله گرفته است.

جیلی امگرند L

براساس اعلام سازنده، امگرند L به تراشه‌­های سازگار با اکوسیستم خودران جیلی یعنی گلکسی OS مجهز شده است و از دستیار صوتی هوشمند پشتیبانی می­‌کند. نمایشگر 12.3 اینچی مرکزی، صفحه پشت آمپر دیجیتال 10.25 اینچی و مسیریاب بایدو هم در این خودرو نصب شده درحالی‌که در تریم­‌های بالاتر، دستیار رانندگی خودکار سطح 2 نیز پیش­‌بینی شده که مواردی شامل هشدار خروج از خط، ترمز فعال، کروزکنترل تطبیق­‌پذیر، سیستم خوشبوکننده هوای کابین و روکش جیر مصنوعی برای صندلی­‌ها نیز وجود دارد.

جیلی امگرند L

امگرند L در ابتدا تنها با پیشرانه 4 سیلندر 1.4 لیتری توربوشارژ با قدرت 141 اسب­‌بخار و جعبه‌دنده CVT به فروش می­‌رسد، اما براساس برخی شنیده‌­ها نسخه پلاگین هیبرید هم در آینده نزدیک عرضه خواهد شد.

فروش جیلی امگرند L از تاریخ 31 دسامبر و با قیمت پایه 99,900 یوان (تقریبا 15,700 دلار) آغاز می­‌شود.

دیدگاه کاربران