شاسی‌بلند پرچمدار جدید

معرفی هاوال شنشو

20 مرداد 1400 14:35

برند چینی هاوال که چندین مدل شاسی‌­بلند و کراس‌اور در فهرست محصولات خود دارد، اقدام به معرفی یک شاسی­‌بلند جدید با نام شنشو (Shenshou) نموده است. نام این محصول جدید که از سوی سازنده به عنوان مدل پرچمدار توصیف شده، در زبان چینی به معنای «هیولای اسطوره‌­ای» است.

طراحی ظاهری هاوال شنشو چشمگیر است و در برخی قسمت‌ها همچون جلوپنجره به محصولات خودروسازان غربی شباهت دارد.این خودرو را باید محصول تجاری شده از کانسپت XY دانست، که چند ماه پیش معرفی an. شنشو براساس پلتفرم مشترک با سایر محصولات هاوال و برند زیرمجموعه آن یعنی وی (WEY) شکل گرفته و طول، عرض، ارتفاع و فاصله میان محورهای آن به ترتیب 4.78، 1.89، 1.675 و 2.8 متر اعلام شده است.

طراحی ظاهری هاوال شنشو چشمگیر است و در برخی قسمت‌ها همچون جلوپنجره به محصولات خودروسازان غربی شباهت دارد. چراغ‌های باریک LED در جلو به همراه یک نوار نورانی، رینگ‌های نقره‌­ای و مشکی، دستگیره تاشوی درها، فرم متفاوت ستون D و خطوط زاویه‌دار در سایر نقاط بدنه، از ویژگی­‌های قابل ذکر درباره طراحی بدنه این کراس‌­اور جدید است.

طراحی نمای عقب هاوال شنشو

باله سقفی، چراغ‌های بزرگ LED، دیفیوزر و خروجی چهارگانه اگزوز نیز از موارد قابل ذکر درباره نمای عقب شنشو است.

طراحی فضای داخلی هاوال شنشو نیز بسیار مدرن و امروزی بوده و مواردی قابل توجه همچون صفحه نمایش 12.3 اینچی پشت آمپر، نمایشگر مرکزی 14.6 اینچی، شارژر بی‌سیم تلفن همراه و کنسول مرکزی با قابلیت بازشدن از میانه را به همراه دارد. طراحی فرمان این خودرو با فرم سه شاخه نیز درخور توجه است.

کابین و امکانات هاوال شنشو

با استناد به خبری که Cars News China منتشر نموده، قوای محرکه هاوال شنشو از پیشرانه 1.5 لیتری 4 سیلندر توربوشارژ تامین می‌شود، که 185 اسب­‌بخار قدرت و 220 نیوتن‌متر گشتاور تولید می‌­کند. نیروی پیشرانه از طریق جعبه‌دنده 9 سرعته دوکلاچه به چرخ‌ها منتقل می­‌شود. براساس برخی شایعات، احتمال نصب پیشرانه پلاگین هیبرید و همچنین یک پیشرانه 2 لیتری نیز در این خودرو وجود دارد.

مترجم : عماد رحمتی‌راد

منبع : carscoops.com

دیدگاه کاربران