برای مبارزه با فورد رپتور

تیونیگ جی‌ام‌سی سی‌یرا توسط PaxPower

31 مرداد 1400 14:34

شرکت GMC تاکنون رقیب مستقیمی برای فورد F-150 رپتور معرفی نکرده است، بنابراین یک شرکت فعال در عرصه تقویت خودروها به نام پکس‌پاور - PaxPower  - دست بکار شده و براساس یکی از پیکاپ­‌های GMC یعنی سی‌یرا، محصول جدیدی به نام جکل (Jackal) را معرفی کرده. لازم به ذکر است که این شرکت اهل تگزاس قبلاً نسخه تقویت شده از شورولت سیلورادو را نیز با همین نام جکل معرفی کرده بود.

به لطف نصب پیشرانه‌ 6.2 لیتری قدرت جی‌ام‌سی سی‌یرا از 420 به 650 اسب‌­بخار افزایش خواهد یافت.این­ بار اما پکس‌پاور به سراغ یکی دیگر از محصولات جنرال‌موتورز رفته و آن را در دو نسخه برای علاقمندان آماده کرده است. یکی از این مدل‌ها Stage 1 است که با پوشش سفید بدنه در انظار عمومی ظاهر می‌شود، درحالی‌که Stage 2 بدنه مشکی رنگ دارد.

نسخه Stage 1 از جی‌ام‌سی سی‌­یرا Jackal به کمک‌­فنرهای قابل تنظیم King  Racing در محور جلو مجهز است، که در کنار برخی تغییرات در اتصالات، افزایش 8.9 سانتی‌متری ارتفاع بدنه را در پی دارد. رینگ‌های 17 اینچی نیز با تایرهای 35 اینچی مخصوص آفرود همراه شده است، تا در کنار برخی تغییرات دیگر همچون گلگیرهای برآمده، کاپوت جدید، خروجی اگزوز دوگانه فولاد ضدزنگ ساخت Borla، نمای عضلانی و خشن چهره این پیکاپ را تکمیل کند. ارزش پکیج Stage 1 برابر با 17,950 دلار تعیین شده است.

تیونیگ جی‌ام‌سی سی‌یرا توسط PaxPower

اما در پکیج Stage 2 شاهد تغییرات بیشتر سیستم تعلیق هستیم که بازه تغییر ارتفاع کمک‌­فنرها را به 30 سانتی‌متر افزایش داده است. در محور عقب هم کمک‌­فنرهای Deaver نصب شده است، که کیفیت سواری بالاتری ارائه می­‌کند.

تغییرات پکس‌پاور برای این خودروها تنها به بدنه محدود نیست، بلکه این شرکت آمریکایی، نصب سوپرشارژر 3 لیتری را روی پیشرانه­‌های 5.3 و 6.2 لیتری 8 سیلندر جی‌ام‌سی سی­‌یرا پیشنهاد کرده است. در صورت نصب این قطعه، قدرت پیشرانه 5.3 لیتری از 355 به 500 اسب‌­بخار و قدرت نیروگاه 6.2 لیتری از 420 به 650 اسب‌­بخار افزایش خواهد یافت، که تغییری چشمگیر به شمار می‌­آید. البته انجام این کار، هزینه‌­ای برابر با 12,500 دلار روی دست مشتری می­گذارد.

دیدگاه کاربران