تحویل اولین دستگاه به مشتری نروژی

بی‌وای‌دی تانگ به اروپا رسید

31 مرداد 1400 14:46

شرکت خودروسازی بی‌وای‌دی (BYD) که علاوه بر ساخت خودروهای برقی، به تولید باتری برای این‌گونه وسایل نقلیه هم اشتغال دارد، نخستین نمونه از سری اول صادراتی مدل تانگ را به یک مشتری اهل نروژ ساکن در پایتخت این کشور تحویل داده است. این خودرو اولین نمونه از یکصد دستگاهی است که به این کشور اروپایی صادر شده.

قیمت نسخه برقی از مدل تانگ در بازار نروژ در حدود 93 هزار دلار امریکا تعیین شده است.شرکت بی‌وای‌دی در اوایل سال 2020 از برنامه‌ریزی برای حضور در بازار خودروی اروپا و در اواسط همان سال از صادرات به نروژ خبر داده بود. اکنون با ورود نسخه برقی مدل تانگ به نروژ، به نظر می‌رسد که این وعده به حقیقت پیوسته باشد.

این کراس‌اور دوست‌دار محیط زیست قادر است با یک بار شارژ کامل مجموعه باتری، در شعاع 528 کیلومتر در مسیرهای شهری یا 400 کیلومتر به صورت ترکیبی پیمایش کند (براساس استاندارد WLTP). شتاب صفر تا صد کیلومتر برساعت این خودرو نیز 4.6 ثانیه اعلام شده است.

فرم بدنه بی‌وای‌دی تانگ توسط یکی از طراحان صاحب سبک یعنی ولفگانگ اگر (Wolfgang Egger) شکل گرفته است و ظاهری قابل قبول و مدرن دارد.

کراس‌اور برقی چینی بی‌وای‌دی تانگ

یکی دیگر از نکات قابل توجه درباره این خودرو، تجهیز آن به باتری 86.4 کیلووات ساعتی Blade است که با فناوری لیتیوم- فلز- فسفات ساخته شده و ظرف تنها 30 دقیقه اتصال به جریان سریع 110 کیلووات، ذخیره آن از 30 به 80 درصد افزایش می‌­یابد.

شرکت بی‌وای‌دی علت ساخت این باتری را تعریف و پایه­‌گذاری استانداردهای جدید در ایمنی اعلام کرده است. سلول‌های مثلثی شکل این باتری با چیدمان دوار به یکدیگر متصل شده است که همین امر، صرفه­‌جویی در فضای موردنیاز را در پی دارد. براساس اعلام شرکت سازنده، امکان تولید دود یا آتش­ گرفتن این سلول‌ها منتفی است و دمای آن‌ها بین تنها 30 الی 60 درجه سانتیگراد نوسان می‌­کند، درحالی‌که بدنه باتری­‌های متداول در مواردی به دمای 200 الی 400 و حتی 500 درجه سانتی‌گراد رسیده که به آتش‌سوزی منجر خواهد شد.

کراس‌اور برقی چینی بی‌وای‌دی تانگ

گنجایش فضای داخلی این کراس‌اور چینی برابر با 1655 لیتر است و امکانات رفاهی نظیر نمایشگر قابل چرخش 12.8 اینچی لمسی، سیستم صوتی با 12 بلندگو، نورپردازی قابل تنظیم در 31 رنگ، روکش چرمی صندلی­‌ها با تهویه، گرمکن و حافظه تنظیمات و همچنین شارژر بی‌سیم تلفن همراه را به همراه دارد.

قیمت نسخه برقی از بی‌وای‌دی تانگ در بازار نروژ در حدود 93 هزار دلار امریکا تعیین شده و نماینده این برند امیدوار است که بتواند 1500 دستگاه از این خودروی برقی را تا پایان سال جاری به فروش برساند. مدیر بی‌وای‌دی در اروپا، کشور نروژ را به عنوان گزینه‌­ای بسیار مناسب برای آغاز عرضه خودروهای برقی ساخت این برند در قاره سبز دانسته است.

دیدگاه کاربران