• کانسپت اپل Experimental
  • کانسپت اپل Experimental
  • کانسپت اپل Experimental
  • کانسپت اپل Experimental
  • کانسپت اپل Experimental
  • کانسپت اپل Experimental
  • کانسپت اپل Experimental
  • کانسپت اپل Experimental
  • کانسپت اپل Experimental

نماینده آینده برند

معرفی کانسپت اپل Experimental

19 مرداد 1402 17:39

کانسپت اپل Experimental یک کراس‌اور با پیشرانه باتری است که توسط این خودروساز آلمانی رسما رونمایی شد. شرکت اپل در حال حاضر زیرمجموعه‌ای از استلانتیس محسوب می‌شود. این کانسپت راه را برای طراحی و فناوری نسل بعدی خودروها هموار می‌کند.

برنامه‌ریزی شده تا این کانسپت برای اولین بار به صورت عمومی در نمایشگاه IAA Mobility مونیخ معرفی شود. Experimental EV طبق پلتفرم BEV استلانتیس ساخته شده است، که بسیار شبیه به پلتفرم STLA به نظر می‌رسد.

ابعاد خارجی این کانسپت باعث می‌شود تا در کلاس C اروپا جای گیرد. بنابراین باید کوچک‌تر از یک تسلا مدل Y باشد. این کانسپت مشابه کراس‌اور تمام الکتریکی اپل گرندلند است، که طبق پلتفرم  STLA Medium ساخته شده. در این خودرو از سیستم فرمان سیمی استفاده شده است و زمانی که نیازی به استفاده از فرمان نیست، می‌توان آن را کنار گذاشت.

کانسپت اوپل Experimental

اپل اشاره کرده که به لطف Space Detox فضای داخلی کانسپتش، به اندازه یک کلاس D جادار است. صندلی های سبک‌وزن، فرمان جمع شونده و حذف موارد غیرضروری برای رانندگی باعث شده تا کابین جادار باشد. به جای صفحه نمایش معمولی، از سیستم واقعیت افزوده استفاده شده است که اطلاعات و موارد سرگرمی را روی قسمت بالایی داشبورد نشان می‌دهد.

به جای آینه جانبی، از دوربین‌های ۱۸۰ درجه روی ستون‌های C استفاده شده است.

اطلاعات مربوط به قدرت، باتری و ... منتشر نشده است. البته با توجه به این که این خودرو یک کانسپت است، موارد ذکر شده چندان هم اهمیت ندارند. اما مشخصات نمونه‌های تولیدی که بعدا طبق Experimental تولید خواهند شد، مهم است.

کانسپت اوپل Experimental

ظاهر خارجی کانسپت، اشاره‌ای به لانچیا Pu+Ra HPE دارد که نسخه‌ای از پلتفرم STLA استلانتیس است. البته این کانسپت کوچک‌تر از کانسپت اپل است.

اپل گفته که بارزترین ویژگی کانسپتش، فقدان عناصر کرومی در ظاهر است. درواقع از عناصر نورانی و گرافیک جسورانه استفاده شده است. در قسمت جلویی آن، نشان اپل به صورت نورانی قرار گرفته و چراغ‌های آن بسیار باریک هستند. چراغ‌های عقب نیز ظاهر آینده‌نگر کانسپت را تکمیل می‌کنند.

فلپ‌های هوا در جلو و دیفیوزر در عقب، سایر ویژگی‌های ظاهری Experimental EV هستند. این دیفیوزر بسته به نوع و شرایط رانندگی باز و یا جمع می‌شود. تایرهای آن با همکاری برند Goodyear و با مواد بازیافتی ساخته شده است.

رئیس خودروسازی اپل گفته که کانسپت Experimental، نگاهی به مدل‌های آینده، تکنولوژی‌ها و طراحی‌هاست و در واقع آینده برند را نشان می‌دهد. این کانسپت راه پیش روی اپل و روحیه پیشگام برند را نمایش می‌دهد.

مارک آدامز، مدیر طراحی اپل توضیح داده که کانسپت جدید شرکت، فلسفه طراحی‌های اپل را به طور واضح نشان می‌دهد و کمک می‌کند تا چشم‌انداز آینده شکل بگیرد‌. بسیاری از عناصر طراحی Experimental در نمونه‌های آینده استفاده می‌شوند. این سبک طراحی بسیار آیرودینامیک است و فضای داخلی آن‌ نیز تجربه جدید و احساسی را منتقل می‌کند.

جدیدترین اخبار خودرو را در باما بخوانید.

دیدگاه کاربران