پس از انتشار تعدادی تصویر اولیه، بالاخره سیتان به عنوان عضو تازهای در خانواده محصولات تجاری مرسدسبنز در اروپا قدم به عرصه گذاشته است. همچون نسل قبلی، این ون کوچک در نتیجه همکاری مستقیم دایملر با رنو و براساس رنو کانگو تولید شده است.
”این ون کوچک در نتیجه همکاری مستقیم دایملر با رنو و براساس رنو کانگو تولید شده است.“همچون همتای فرانسوی، مرسدسبنز سیتان هم در دو نسخه تجاری و مسافری ساخته شده که البته قرار است دو مدل دیگر، یعنی EQT با پیشرانه برقی و شعاع حرکتی 285 کیلومتر و T-Class در آینده نزدیک معرفی شوند.
فرم کلی بدنه سیتان کاملاً شبیه به کانگو بوده ولی به واسطه طراحی مجدد چراغهای جلو و جلوپنجره، هویت آن به عنوان یکی از محصولات مرسدسبنز شکل گرفته است.
طراحی کلی کابین هم بسیار شبیه به رنو کانگو است، ولی مرسدسبنز تاکید زیادی بر عدم وجود سروصدای اضافه و راحتی صندلیها در کابین سیتان دارد. بسته به تریم، امکانات رفاهی شامل تهویه مطبوع خودکار، ورود بدون کلید، استارت دکمهای، ترمز برقی پارک و برخی موارد دیگر قابل دریافت خواهد بود.
برای راضی نگه داشتن بخشی از مشتریان اروپایی این ون تجاری، مرسدسبنز یک پیشرانه دیزل هم برای این خودرو پیشنهاد داده که برگرفته از محصولات رنو است و در سه سطح قدرتی 74، 94 و 114 اسببخار برای نسخه تجاری قابل انتخاب است. برای مدل مسافری تنها میتوان نمونه میانی با 94 اسببخار قدرت را سفارش داد. یک پیشرانه بنزینسوز 1.3 لیتری مجهز به توربوشارژر در دو سطح قدرتی 101 یا 129 اسببخار هم قابل سفارش است.
فروش مرسدسبنز سیتان 2022 از اواسط ماه سپتامبر در اروپا آغاز خواهد شد. فولکسواگن کدی و فورد تورنئو کانکت از مهمترین رقبای این خودرو در قاره سبز به شمار میآیند.
مترجم : عماد رحمتیراد
منبع : motor1.com