کراس‌اوری خاص و تولید محدود

معرفی داچیا داستر نسخه Extreme

7 شهریور 1400 11:53

در ماه ژوئن گذشته، شرکت داچیا اقدام به معرفی مدل فیس‌لیفت شده از نسل دوم داستر نمود که از نظر ظاهری و فناوری برخی بروزرسانی‌­ها را برای این کراس‌­اور سگمنت B به همراه داشت. داستر از زمان شروع عرضه در سال 2010 تاکنون موفق به جلب نظر بیش از 1.9 میلیون مشتری در کشورهای مختلف جهان شده است.

با وجود آن‌که داچیا داچیا داستر همواره به عنوان یک کراس‌­اور اقتصادی در سگمنت B شناخته شده است، ولی فهرست امکانات رفاهی Extreme Limited Edition کاملاً راضی‌کننده به نظر می‌رسد.حال مدتی پس از آغاز فروش مدل فیس‌لیفت 2021 در ماه سپتامبر، اکنون برند اهل رومانی یک نسخه تولید محدود از داستر را با نام Extreme Limited Edition معرفی کرده است. البته این نخستین باری نیست که شاهد عرضه یک نسخه ویژه از داستر هستیم چراکه پیش از این چند مدل دیگر از این کراس‌­اور اقتصادی معرفی شده است.

اما جدیدترین نسخه سفارشی از داستر یعنی Extreme را می‌­توان جالب‌تر از سایر نمونه­‌ها دانست. جزئیات نارنجی روی جلوپنجره، آینه­‌های جانبی، ریل­‌های سقفی و در صندوق، در همنشینی با پوشش مشکی رینگ‌های آلومینیومی 17 اینچی تضاد بصری زیبایی ایجاد کرده است.

برای تزئین بدنه این نسخه از داچیا داستر می­‌توان یکی از شش رنگ سفید Glacier، مشکی مرواریدی، خاکستری Comet، آبی Iron ، نارنجی Arizona و خاکستری Urban را سفارش داد که در تصاویر رسمی این خودرو، آن را با همین پوشش آخری مشاهده می‌­کنید.

داچیا داستر نسخه Extreme

در فضای کابین هم می‌­توان رنگ نارنجی را روی دریچه­‌های تهویه، پوشش داخلی درها، کنسول میانی و دوخت روکش پارچه­‌ای صندلی­‌ها مشاهده کرد.

با وجود آنکه داچیا داچیا داستر همواره به عنوان یک کراس‌­اور اقتصادی در سگمنت B شناخته شده است، ولی فهرست امکانات رفاهی Extreme Limited Edition کاملاً راضی‌کننده به نظر می­‌رسد. این مدل که براساس تریم پرچمدار داستر یعنی Prestige شکل گرفته، نمایشگر 8 اینچی لمسی با پشتیبانی از مسیریاب، اینترنت بی‌سیم، اپل کارپلی و اندروید اتو، تهویه مطبوع خودکار، زیر آرنجی تاشو، کروزکنترل، دو خروجی USB و چهار شیشه برقی را به صورت استاندارد به همراه دارد.

فاصله 214 میلی‌متری کف خودرو تا سطح زمین و زوایای ورود و خروج 30 و 34 درجه‌­ای داستر Extreme نسبت به نسخه استاندارد بدون تغییر باقیمانده که اعدادی قابل تحسین برای خودرویی با این ابعاد محسوب می­‌شود.

شرکت داچیا فعلاً درباره مشخصات پیشرانه نسخه Extreme خبری منتشر نکرده است، ولی با توجه به نشان 4WD روی بدنه خودروی حاضر در تصاویر، انتظار می‌رود شاهد نصب پیشرانه دیزل 1.5 dCi با 113 اسب‌­بخار قدرت یا پیشرانه 1.3 TCe بنزین‌سوز با 148 اسب‌­بخار قدرت روی این مدل باشیم چراکه در میان نسخه­‌های مختلف داستر، تنها این دو پیشرانه با سامانه چهارچرخ محرک قابل عرضه است.

داچیا داستر نسخه Extreme

از تصاویر فضای کابین هم می­‌توان دریافت که جعبه‌دنده داچیا داستر Extreme از نوع شش سرعته دستی است، که تنها به همراه پیشرانه 1.3 TCe بنزین‌سوز عرضه می­‌شود.

پیش­‌بینی می­شود داچیا داستر Extreme در سال 2022 به فروش برسد. با توجه به کلمات Limited Edition (نسخه محدود) در انتهای نام این مدل، به نظر نمی‌رسد تعداد زیادی از این کراس‌­اور تولید شود.

مترجم : عماد رحمتی‌راد

منبع : carscoops.com

دیدگاه کاربران