شاسی‌بلندی برای آفرود

رونمایی از تانک 400 در نمایشگاه چنگدو

9 شهریور 1400 11:26

روز گذشته بازدیدکنندگان نمایشگاه چنگدو، شاهد معرفی یک شاسی­‌بلند جدید به نام تانک 400 بودند. این محصول جدید که در فاصله بین شاسی‌­بلندهای متوسط و بزرگ و در جایگاهی بالاتر از تانک 300 قرار دارد، با هدف جلب نظر علاقمندان آفرود طراحی و تولید شده است.

تانک 400 با با هدف جلب نظر علاقمندان آفرود طراحی و تولید شده است.فرم جعبه‌­ای بدنه تانک 400 بسیار شبیه به برادر بزرگتر یعنی تانک 700 است و اجزایی شبیه به سایر اعضای خانواده را به همراه دارد، که از میان آن‌ها می‌­توان به پنل سه بعدی جلوپنجره با  نوارهای کرومی، چراغ‌های LED جلو و عقب با فرم تیز در گوشه‌ها و فرم تراش‌خورده کاپوت اشاره کرد، که چهره‌­ای جدی از یک خودروی آفرودر را به نمایش می­‌گذارد.

استفاده از حجم‌های سه بعدی و تراش‌خورده در نمای جانبی تانک 400 و نصب تایر زاپاس روی در صندوق عقب، باعث تشدید خشونت طراحی این شاسی‌بلند چینی شده است. البته این احتمال وجود دارد که در نسخه تولید انبوه شاهد اعمال برخی تغییرات بر فرم بدنه باشیم.

گریت‌وال تانک 400 شاسی‌بلندی برای آفرود

فاصله میان محورهای تانک 400 برابر با 2.855 متر اعلام شده که با تانک 500 برابر است.

طرح کلی فضای کابین تانک 400 بسیار به این بخش در تانک 700 شبیه است با این تفاوت که دو دریچه تهویه مطبوع در دو سوی داشبورد که با فرم شبیه به توربین طراحی شده و یادآور طرح قطعه‌­ای مشابه در تانک 300 است.

ترکیب رنگ‌های آبی روشن و سفید برای تزئین داشبورد، صندلی­‌ها و فرمان، سه نمایشگر LCD دایره­‌ای به صورت مستقل در پنل نشان­‌دهنده­‌ها، فرم سه شاخه فرمان و نمایشگر عریض و افقی مرکزی و طرح جالب اهرم تعویض دنده، مهمترین موارد قابل اشاره در کابین تانک 400 خواهد بود.

مشخصات فنی تانک 400 هنوز به طور دقیق اعلام نشده است، ولی با توجه به ابعاد بدنه و کاربری این خودرو، به نظر می­‌رسد شاهد نصب پیشرانه 3 لیتری توربو به همراه جعبه‌دنده 9 سرعته اتوماتیک در زیر بدنه جعبه‌­ای آن باشیم. احتمال دارد که پیشرانه 2 لیتری توربوشارژ هم در آینده قابل انتخاب باشد.

دیدگاه کاربران