با فاصله محوری کوتاه‌تر

معرفی نسخه اروپایی کیا اسپورتیج 2022

11 شهریور 1400 10:30

بیش از سه ماه پس از معرفی نسخه بین‌المللی نسل جدید کیا اسپورتیج، اکنون نسخه اروپایی از این کراس‌­اور کره­‌ای هم معرفی شده است. البته رونمایی رسمی از این خودرو در هفته آینده و در جریان نمایشگاه خودرو مونیخ 2021 انجام خواهد شد.

طول نسخه اروپایی کیا اسپورتیج بیش از 8 سانتی‌متر کوتاه‌تر از مدل حاضر در سایر بازارهاست.کیا این مدل را نخستین تریم ویژه اروپا از اسپورتیج دانسته که در طول تاریخچه 28 ساله این کراس‌­اور معرفی شده است.

خودروی حاضر در تصاویر اسپورتیج GT Line است، که در برخی موارد همچون الگوی جلوپنجره، بخش پایینی سپر جلو و موقعیت جدید نصب رادار کروزکنترل تطبیق­‌پذیر با نمونه استاندارد تفاوت دارد.

نکته مهم‌تر این‌که طول نسخه اروپایی کیا اسپورتیج بیش از 8 سانتی‌متر کوتاه‌تر از مدل حاضر در سایر بازارهاست، که در طول کمتر درهای عقب و بخش انتهایی بدنه قابل مشاهده است. بنابراین طول و فاصله محوری نسخه اروپایی به ترتیب 4.515 و 2.68 متر و طول بدنه هم 14.5 سانتی‌متر کاهش پیدا کرده است.

کابین  نسخه اروپایی کیا اسپورتیج 2022

طراحی کلی فضای کابین هم بدون تغییر باقیمانده است، اما در تریم GT Line از نسخه اروپایی کیا اسپورتیج چند تغییر جزئی همچون فرمان چند حالته، قطعات دکوراتیو فیبرکربنی، روکش سفارشی چرمی با دوخت سفید و نشان GT Line به چشم می­‌خورد.

چندین گزینه هیبرید، پلاگین هیبرید، بنزین‌­سوز و دیزل برای مشتریان این خودرو ارائه می­‌شود. صرف‌نظر از پیشرانه، تمام نسخه­‌های این خودرو به سامانه استارت-توقف به همراه فناوری انحصاری کیا یعنی ADAS مجهز شده‌­اند، که مسیر پیش­رو را تحت نظر قرار می‌­دهد.

مترجم : عماد رحمتی‌راد

منبع : motor1.com

دیدگاه کاربران