طراحی لباس با الهام از کیسه هوا

گرامیداشت اختراع کیسه هوا توسط بنز

13 شهریور 1400 10:12

شرکت مرسدس‌ بنز 40 سال قبل برای نخستین بار اقدام به معرفی کیسه هوای SRS روی نسل W126 از S کلاس نمود. با توجه به تاثیر مهمی که این فناوری در افزایش ایمنی خودروها و حفظ جان سرنشینان برجا گذاشته، خودروساز آلمانی تصمیم گرفته با اقدامی ویژه، اهمیت کیسه هوای ایمنی را به مخاطبان یادآوری کند.

مرسدس‌بنز با همکاری هرون پرستون تصمیم گرفته مجموعه‌­ای شامل سه لباس طراحی کند، تا اهمیت کیسه هوای ایمنی را به مخاطبان یادآوری کند.برای این کار، چه اقدامی بهتر از تبدیل کیسه هوا به لباس‌های بادی؟ شاید باورنکردنی به نظر برسد اما این دقیقا همان کاری بوده که مرسدس‌بنز انجام داده است.

خودروساز آلمانی برای تکمیل این پروژه دست یاری به سوی یکی از طراحان لباس به نام هرون پرستون (Heron Preston) دراز کرده که به دلیل ارائه طرح‌های خلاقانه و دوستدار محیط زیست شهرت پیدا کرده است. این همکاری به ارائه مجموعه‌­ای شامل سه لباس ساخته شده از کیسه هوای بازیافتی منجر شده است.

مرسدس فعلاً از انتشار جزئیات دقیق درباره این لباس‌ها خودداری نموده ولی با نگاهی به تصاویر می‌­توان فرم شلوارها و کت­‌های سفید رنگ ساخته شده از کیسه هوا را تشخیص داد.

گرامیداشت اختراع کیسه هوا توسط بنز با طراحی لباس‌هایی ویژه

هرچند به قابلیت بادی این لباس‌ها اشاره شد ولی متاسفانه جزئیات بیشتری درباره این ویژگی در اختیار رسانه‌­ها قرار نگرفته است. البته واضح است که برخلاف کیسه‌­های هوای خودرو، قرار نیست قابلیت بادی این لباس‌ها بر اثر وارد شدن ضربه فعال شود، بلکه این ویژگی تحت کنترل شخصی است که لباس را بر تن دارد.

خانم بنیتا فزر (Bettina Fetzer) مدیر بازاریابی و روابط عمومی شرکت مرسدس‌بنز با اشاره به توانایی هرون پرستون در پرداختن به محیط زیست از دریچه فرهنگ، مجموعه لباس‌‌ها را الهام گرفته از سابقه پنجاه ساله اختراع کیسه هوا و ورود آن به خط تولید در سال 1981 دانسته است.

اگر از ظاهر و کاربرد این لباس‌های بادی خوشنود نیستید، بد نیست بدانید که برنامه‌­ای برای عرضه عمومی این لباس‌ها وجود ندارد، اما خودروساز آلمانی قصد دارد آن‌ها را بین 6 تا 8 سپتامبر در هفته مد مرسدس‌بنز در شهر برلین به معرض نمایش درآورد.

مترجم : عماد رحمتی‌راد

منبع : motor1.com

دیدگاه کاربران