با ظرفیت 7 سرنشین

ورود مرسدس‌بنز EQB به بازار اروپا

15 شهریور 1400 14:06

مرسدس‌بنز EQB براساس پلتفرم مشترک با GLB ساخته شده است و در ماه آوریل در نمایشگاه خودرو شانگهای به معرض نمایش درآمده بود. این کراس‌اور برقی اکنون با حضور در نمایشگاه خودرو مونیخ، ورود قریب‌الوقوع خود به خاک اروپا را در دو نسخه EQB 300 و EQB 350 اعلام نموده است.

مشخصات فنی مرسدس‌بنز EQB

هردو مدل مذکور به باتری 66.5 کیلووات ساعتی و موتور برقی روی هریک از محورها مجهز شده‌اند، که بنابر اعلام مرسدس، شعاع حرکتی برابر با 419 کیلومتر را برای این خودروها به ارمغان می­‌آورد. این رقم را نمی‌­توان چندان چشمگیر دانست، چراکه شعاع پیمایش رقبای مهم این خودروها یعنی آئودی Q4 E-Tron و تسلا مدل Y به ترتیب 488 و 480 کیلومتر اعلام شده است.

مرسدس‌بنز EQB

خروجی پیشرانه EQB 300 برابر با 225 اسب­‌بخار قدرت و 390 نیوتن‌متر گشتاور است، که کمی بیشتر از نیروی همتای بنزینی این خودرو یعنی GLB 250 ارزیابی می­‌شود. این ارقام در مدل EQB 350 به 288 اسب‌­بخار قدرت و 521 نیوتن‌متر گشتاور افزایش می‌­یابد.

مرسدس‌بنز فعلاً درباره مشخصات دقیق‌تر همچون شتاب یا حداکثر سرعت سری EQB اظهارنظر نکرده، ولی از عرضه نسخه دیفرانسیل-جلو و یک مدل با شعاع حرکتی بیشتر خبر داده است.

طراحی مرسدس‌بنز EQB

نوار سرتاسری LED به همراه پنل مشکی در جایگاه جلوپنجره به امضای طراحی محصولات برقی مرسدس‌بنز تبدیل شده است، درحالی‌که در بخش عقب هم با عدم حضور خروجی اگزوز مواجه هستیم. برای رینگ‌ها نیز دو طرح 20 اینچی منحصر به این مدل پیشنهاد شده، که با جزئیات آبی یا رز گلد قابل انتخاب است.

کابین و امکانات مرسدس‌بنز EQB

فضای داخلی هم با رنگ‌های روشن تزئین شده است، تا سازگاری این خودرو با محیط زیست را به نمایش بگذارد. دو نمایشگر 10.3 اینچی برای صفحه پشت آمپر و اطلاعات سرگرمی نصب شده است، که مواردی همچون مسیریاب با واقعیت افزوده، مسافت قابل پیمایش و ایستگاه‌های شارژ را به اطلاع سرنشین می‌­رساند.

مرسدس‌بنز EQB

مرسدس‌بنز EQB در اروپا با گنجایش هفت نفر عرضه خواهد شد، درحالی‌که نسخه مخصوص ایالات متحده را می‌­توان به صورت 5 نفره هم سفارش داد.

قیمت مرسدس‌بنز EQB

قیمت EQB هنوز اعلام نشده است، ولی با توجه به رقبا، نرخ فروش پایه EQ 300 باید در حدود 50 هزار دلار تعیین شود، درحالی‌که برای نسخه کامل EQB 350، می‌­توان رقمی در حدود 70 هزار دلار را انتظار داشت. نسخه دیفرانسیل-جلو هم احتمالاً با قیمت 40 هزار دلار به فروش برسد.

دیدگاه کاربران