محصول هیسپانو سوئیزا با 1089 اسب¬بخار قدرت

رونمایی از کارمن بولونی در نمایشگاه مونیخ

19 شهریور 1400 10:12

شرکت هیسپانو سوئیزا در جریان نمایشگاه خودرو مونیخ 2021 از محصول الکتریکی خود به نام کارمن بولونی (Carmen Boulogne) رونمایی کرده است. این خودروی تولید-محدود در غرفه شرکت Mohr Group به معرض نمایش درآمده است، که به عنوان نماینده رسمی هیسپانو سوئیزا در آلمان شناخته می­‌شود.

قدرت این نسخه به 1098 اسب­‌بخار و 1600 نیوتن‌متر گشتاور رسیده که از چهار موتور برقی حاصل می‌­شود.هیسپانو سوئیزا کارمن نخستین بار در مارس 2019 معرفی شد، درحالی‌که نسخه بولونی از این خودروی اسپرت با فاصله‌­ای یک‌ساله قدم به عرصه گذاشت. نسخه بولونی به واسطه قطعات بدون پوشش فیبرکربن در بدنه، رینگ‌های 10 پره و جزئیات مسی شناخته می­‌شود. علاوه بر موارد ظاهری، قدرت این نسخه هم افزایش یافته و به 1098 اسب­‌بخار و 1600 نیوتن‌متر گشتاور رسیده که از چهار موتور برقی حاصل می‌­شود.

به لطف این قدرت عظیم، شتاب صفر تا صد و حداکثر سرعت به ترتیب برابر با 2.6 ثانیه و 290 کیلومتر برساعت است، که این مورد اخیر به صورت الکترونیکی محدود شده.

باتری پلیمر لیتیوم-یون با ظرفیت 80 کیلووات ساعت، شعاع حرکتی برابر با 400 کیلومتر برای این خودرو فراهم می­‌سازد.

هیسپانو سوئیزا کارمن بولونی

آقای سرجیو مارتینز (Sergio Martínez) که سمت مدیرعامل شرکت هیسپانو سوئیزا را بر عهده دارد، هدف این شرکت از حضور در نمایشگاه مونیخ 2021 را نمایش کارمن بولونی برای رسانه­‌های آلمان و سایر کشورها بیان کرده است. وی در ادامه از برنامه‌­ریزی این شرکت برای رونمایی کارمن بولونی در نمایشگاه ژنو 2020 خبر داده که به علت همه­‌گیری ویروس کرونا لغو شد.

براساس اعلام هیسپانو سوئیزا، قرار است تنها 14 دستگاه از مدل کارمن و 5 نمونه از مدل سفارش کارمن بولونی از خط تولید این شرکت خارج شود.

هیسپانو سوئیزا کارمن بولونی

قیمت پایه هریک از این خودروها 2 میلیون دلار است و فرآیند تولید در تاسیسات این شرکت واقع در شهر بارسلون در اسپانیا انجام خواهد شد. تحویل کارمن به مشتریان از سال 2022 شروع می­‌شود.

نمایشگاه مونیخ آخرین ایستگاه کارمن بولونی نیست، چراکه مدیران هیسپانو سوئیزا قصد دارند در نمایشگاه بین‌المللی خودرو سنت موریس که از 15 الی 17 سپتامبر (24 الی 26 شهریور) در سوئیس برگزار می­‌شود نیز حاضر شوند.

دیدگاه کاربران