نسل جدید تویوتا لندکروزر به قدری با استقبال مشتریان روبرو شده است، که براساس گزارش Cars Guide، شرکت سازنده احتمال میدهد که معوقات در برخی از تریمها ممکن است تا 4 سال آینده هم ادامه پیدا کند.
”متهم اصلی بروز این مشکل، کمبود تراشه الکترونیکی است. “متهم اصلی بروز این مشکل، کمبود تراشه الکترونیکی است. از زمان آغاز فروش برای تویوتا لندکروزر 2022 در تاریخ دوم آگوست، تاکنون 20 هزار سفارش برای این محصول به ثبت رسیده است. درحدود 90 درصد مشتریان ژاپنی تریمهای ZX و GR Sport را انتخاب کردهاند، که بنابر گزارش Cars Guide با بیشترین میزان تاخیر در تحویل روبرو خواهند شد. البته این مسئله تنها دامنگیر مشتریان ژاپنی نیست و شامل سایر بازارها نیز میشود چراکه در استرالیا نیز تنها نمونههای نمایشگاهی آماده تحویل است و مشتریان باید فعلاً منتظر بمانند.
خبر بد دیگر اینکه در بخشی از ماه آگوست و بیشتر روزهای ماه سپتامبر، تویوتا به علت کمبود قطعات موفق به ساخت نسل جدید لندکروزر نشده است.
این نخستین مرتبه نیست که با اخبار ناامیدکننده درباره تحویل لندکروزر مواجه میشویم. شرکت تویوتا در ماه آگوست اعلام کرده بود که به علت تقاضای بالا برای این خودروی شاسیبلند، تمامی ظرفیت تولید 12 ماه آینده به فروش رسیده و مشتریان برای دریافت خودروی خود باید یک سال منتظر بمانند.
نسل جدید لندکروزر قرار نیست وارد ایالات متحده شود ولی انتظار میرود نسخه لوکس این خودرو با برند لکسوس و تحت عنوان نسل جدید LX با پلتفرمی مشترک وارد عرصه شود. البته با مشکلاتی که در روند تولید لندکروزر اتفاق افتاده، نمیتوان انتظار داشت که نسل جدید لکسوس LX زودتر از اوایل سال 2022 رونمایی شود.
براساس خبرها، برای ساخت نسخهای از LX جدید با نام 750h برنامهریزی شده که به پیشرانه 3.5 لیتری شش سیلندر توئین توربو به همراه دستیار هیبرید مجهز خواهد شد. نیروی نهایی این مجموعه برابر با 480 اسببخار و حداکثر گشتاور آن 871 نیوتنمتر خواهد بود. نسخه دیگری از این خودرو تحت نام LX600 هم احتمالاً روی خط تولید قرار بگیرد، که نیروی محرکه خود را از پیشرانه 3.5 لیتری شش سیلندر توئین توربو با 409 اسببخار قدرت و 650 نیوتنمتر گشتاور به دست آورد.
مترجم : عماد رحمتیراد
منبع : motor1.com