با پیشرانه و پلتفرم جدید

معرفی سوبارو WRX مدل 2022

20 شهریور 1400 16:30

پنجمین نسل سوبارو WRX پس از مدت‌ها انتظار علاقمندان، با پیشرانه و پلتفرم جدید و چهره‌­ای نسبتاً آشنا معرفی شد.

WRX جدید روی پلتفرم جهانی سوبارو شکل گرفته که مقاومت پیچشی آن تا 28 درصد و سختی نقاط صلب در اتصال با سیستم تعلیق تا 75 درصد افزایش یافته است.نخستین تغییر سوبارو WRX برای سال 2022، افزایش حجم پیشرانه از 2 به 2.4 لیتر بوده که قدرت و حداکثر گشتاور 271 اسب­‌بخار و 349 نیوتن‌متر را در بازه 2000 الی 2500 دور در دقیقه در اختیار راننده قرار می­‌دهد. جعبه‌دنده WRX از نوع شش سرعته دستی یا CVT است، که در حالت دستی، قابلیت شبیه‌سازی 8 دنده را دارد که از طریق پدال­‌های پشت فرمان هم تعویض می‌شود.

شاید تغییرات پیشرانه چندان هیجان‌­انگیز به نظر نرسد، اما باید توجه داشت که WRX جدید روی پلتفرم جهانی سوبارو شکل گرفته که مقاومت پیچشی آن تا 28 درصد و سختی نقاط صلب در اتصال با سیستم تعلیق تا 75 درصد افزایش یافته، ضمن ­این‌که مرکز ثقل نیز کاهش پیدا کرده است.

سوبارو WRX مدل 2022

تغیرات ظاهری سوبارو WRX جدید به گرافیک جدید چراغ‌های LED جلو و عقب، افزایش ابعاد جلوپنجره و نصب هواکش روی کاپوت محدود شده است. رینگ‌های این خودرو در ابعاد 17 یا 18 اینچ و در چند طرح قابل سفارش است. البته برخی تحولات دیگر همچون استفاده از آلومینیوم در ساخت گلگیرهای جلو قابل مشاهده نیست، ولی به کاهش 2.5 کیلوگرمی وزن کلی خودرو منجر شده است.

تریم GT تنها با جعبه‌دنده خودکار عرضه می‌شود و به موارد دیگری همچون کمک‌فنرهای قابل تنظیم در سه حالت راحت، عادی و اسپرت، حالت رانندگی Drive Mode با قابلیت تنظیم 430 حالت شخصی­‌سازی، صندلی­‌های ریکارو با روکش جیر مشکی و دوخت قرمز، تنظیم هشت‌گانه برقی صندلی راننده و رینگ‌های 18 اینچی خاکستری مات با تایرهای 245/40 R18 مجهز شده است.

کابین سوبارو WRX مدل 2022

تغییرات فضای کابین سوبارو WRX نسبتاً چشمگیر است و موارد تازه­‌ای همچون نمایشگر 11.6 اینچی اطلاعات سرگرمی با پشتیبانی از اندروید اتو، اپل کارپلی و ارتباط بلوتوث، به چشم می­‌خورد. امکان سفارش سیستم صوتی هارمن کاردون با 11 بلندگو هم وجود دارد. فناوری دستیار راننده انحصاری سوبارو به نام EyeSight هم در WRX به یاری راننده آمده است.

شرکت سوبارو فعلاً درباره قیمت WRX مدل 2022 اظهارنظر نکرده است، ولی با توجه به قیمت پایه 27 هزار دلاری مدل 2021، می­‌توان انتظار داشت که با کمی افزایش نرخ روبرو شویم.

براساس شایعات، نسخه قوی­‌تر این خودرو یعنی WRX STI هم در تابستان سال آینده معرفی خواهد شد.

مترجم : عماد رحمتی‌راد

منبع : motor1.com

دیدگاه کاربران