اگر جزء آندسته افرادی هستند که ظاهر و عملکرد فنی بامو X6 M Competition را به اندازه کافی هیجانانگیز نمیدانید، خبر خوشی برای شما داریم، چراکه یکی از تیونرهای مشهور به نام منهارت (Manhart) به سراغ این شاسیبلند کوپه رفته و آن را به خودرویی بسیار بهتر از قبل تبدیل کرده است.
”واضحترین تغییر منهارت MHX6 700 WB نسبت به سایر نسخههای بامو X6 را باید کیت بدنه اسپرت این خودرو دانست، که از 24 قطعه فیبرکربنی شکل گرفته است.“این خودرو که اکنون با نام منهارت MHX6 700 WB شناخته میشود، در بدنه، کابین و مشخصات فنی نسبت به نمونه استاندارد متحول شده است.
ابتدا به سراغ پیشرانه 4.4 لیتری 8 سیلندر توئین توربو این خودرو میرویم، جایی که به لطف تغییرات اعمال شده توسط متخصصان منهارت، اکنون 730 اسببخار قدرت در اختیار راننده قرار میدهد. برای مشتریان ساکن خارج از آلمان، امکان سفارش سیستم اگزوز سفارشی فراهم است، که با حذف مبدل کاتالیزور و فیلتر ذرات معلق، صدا و نیروی بیشتری از پیشرانه بیرون میکشد.
منهارت بعد از تقویت پیشرانه، ارتفاع بدنه را 3 سانتیمتر کاهش داده و تایرهای پهتری برای بامو X6 نصب کرده است، تا چسبندگی آن به سطح جاده را افزایش دهد.
اما واضحترین تغییر منهارت MHX6 700 WB نسبت به سایر نسخههای بامو X6 را باید کیت بدنه اسپرت این خودرو دانست، که از 24 قطعه فیبرکربنی شکل گرفته است. بد نیست بدانید قطعات مذکور از نوع فیبرکربن پلیمری است، که نسبت به نمونه عادی گزینه جالبتری به نظر میآید و قطعاتی مثل جلوپنجره، باله عقب، روکش آینههای جانبی و رکابهای جانبی را دربرمی گیرد.
فیبرکربن پلیمری از ترکیب قطعات کوچک فیبرکربن با رزین تشکیل شده و میتواند به هر شکلی درآید. لامبورگینی و کالاوی (Callaway) پیشگامان استفاده از این ماده جدید بودهاند و در ساخت مدل سستو المنتو (Sesto Elemento) ، انعطافپذیری این ماده را نمایش دادند.
منهارت از فیبرکربن پلیمری در 8 بخش فضای داخلی هم استفاده کرده که فرمان و بخش پشتی صندلیهای جلو را شامل میشود.
مترجم : عماد رحمتیراد
منبع : motor1.com