GP3؛ برداشتی متفاوت از Beek Auto Racing

تیونینگ متفاوت مینی جان کوپر ورکز نسخه GP

23 شهریور 1400 11:41

اگر کیت بدنه، پیشرانه تقویت شده و فرمان‌پذیری ارتقاء یافته مینی جان کوپر ورکز نسخه GP نتوانسته نظر شما را جلب نماید، بد نیست نگاهی به محصول جدید شرکت Beek Auto Racing بیاندازید. این شرکت هلندی که از متخصصان علاقمند به مینی کوپر تشکیل شده، یک دستگاه GP را بنابر سفارش یکی از مشتریان خود مورد تغییر و تحولات اساسی قرار داده که به تولد یک خودروی هیجان‌­انگیز منجر شده است.

پیشرانه 2 لیتری 4 سیلندر این خودرو با کد فنی B48 تقویت شده است و پس از افزایش 24 واحدی قدرت، اکنون 330 اسب­‌بخار قدرت در اختیار دارد. مینی کوپر GP به عنوان قدرتمندترین نسخه از نسل جدید این خودروی بریتانیایی در سال 2020 معرفی شد. مینی نهایت تلاش خود برای عرضه یک خودروی قدرتمند را به کار بست تاحدی که عملکرد فنی آن را مشابه پورشه 911 GT2 RS توصیف می‌­کرد.

با وجود آنکه عملکرد دو نسل قبلی مینی کوپر GP مورد ستایش کارشناسان و مشتریان قرار گرفت، اما نسل سوم به علت نحوه عملکرد جعبه‌دنده خودکار و عدم توانایی آن در انتقال قدرت پیشرانه به چرخ‌ها، نتوانست انتظارات را براورده کند. اینجا بود که تیم متخصصان شرکت Beek Auto Racing وارد عمل شد تا عملکرد مینی کوپر GP را بهبود ببخشد.

یکی از نخستین ترفندهای این شرکت هلندی، تعویض سیستم تعلیق با نمونه جدیدی بود که عملکردی راحت‌­تر ارائه کند. این بخش که از AST تامین شده، با نام کیت 5100 شناخته می­‌شود.

تیونینگ متفاوت مینی جان کوپر ورکز نسخه GP

پیشرانه 2 لیتری 4 سیلندر این خودرو با کد فنی B48 هم تقویت شده است و پس از افزایش 24 واحدی قدرت، اکنون 330 اسب­‌بخار قدرت در اختیار دارد. تایرهای پایلوت اسپرت کاپ 2 ساخت میشلن و سیستم اگزوز Milltek با صدای اسپرت، تغییرات مهم دیگری است که توسط این تیونر روی مینی کوپر GP اعمال شده و آن را به خودرویی متفاوت با نمونه قبلی بدل کرده تا بلکه بتواند ناکامی مدل استاندارد را تاحد زیادی جبران نماید. اکنون باید منتظر ماند و دید که واکنش علاقمندان نسبت به محصول این تیونر هلندی چه خواهد بود.

مترجم : عماد رحمتی‌راد

منبع : motor1.com

دیدگاه کاربران