همراه با تغییرات فنی و ظاهری

معرفی مزدا CX-5 مدل 2022

25 شهریور 1400 09:46

مزدا CX-5 مدل 2022 چند روز پیش در چین رونمایی و تصاویر نسخه محلی آن توسط وزارت صنعت و فناوری اطلاعات (MIIT) منتشر شد. حال نسخه‌ی مخصوص بازار آمریکای شمالی نیز رسما با تغییرات تکاملی و حیاتی، معرفی شده است.

علاوه بر تغییرات ظاهری، اصلاحاتی در بخش فنی نیز برای مزدا CX-5 مدل 2022 در نظر گرفته شده است. با دقت در ظاهر خودرو، متوجه‌ LEDهای مستطیلی و گوشه‌دار در چراغ‌های جلو و عقب می‌شویم که پرفروش‌ترین خودروی آمریکای شمالی را عصبانی‌تر جلوه می‌دهد.

طراحان مزدا، بافت جلوپنجره را تغییر داده‌اند و اکنون سه‌بعدی به نظر می‌رسد. همچنین در نسخه‌های مجهز به توربوشارژر، تفاوت‌هایی دیده می‌شود تا از نسخه‌های تنفس‌طبیعی متمایز باشند. مثلاً جزئیات مشکی براق در نمای بیرونی و دوخت‌های قرمز رنگ در فضای داخلی به چشم می‌خورند. همچنین نسخه توربو از رینگ‌‌های آلیاژی با رنگ نقره‌ای روشن، چوب اصلی و چرم Nappa برای کابین، حالت جدید رانندگی Mi-Drive و صندلی‌های راحت‌تر، بهره می‌برد.

 علاوه بر تغییرات ظاهری، اصلاحاتی در بخش فنی نیز برای مزدا CX-5 مدل 2022 در نظر گرفته شده است. جعبه‌دنده شش سرعته اتوماتیک، سریع‌تر عمل می‌کند و شتابگیری نرم‌تری ارائه می‌شود. سیستم‌ تعلیق متفاوتی نیز استفاده شده تا به خوبی جلوی ارتعاشات و صداهای جاده را بگیرد.

مزدا CX-5 مدل 2022

یکی دیگر از مهم‌ترین اصلاحات، سیستم تمام چرخ محرک (AWD) است که مزدا به طور استاندارد در تمامی مدل‌های CX استفاده خواهد کرد‌. حتی مدل‌های CX-30 تا CX-9 و تمامی SUVهای کمپانی (حتی در مدل‌های پایه) در آمریکای شمالی با این ویژگی عرضه خواهند شد.

مزدا قبلا اعلام کرده است که نسل بعدی CX-5 با برپایه پلتفرمی جدید شکل می‌گیرد و مجهز به پیشرانه شش سیلندر خطی و دیفرانسیل عقب خواهد بود. هنوز مشخص نیست که مدل جدید چه زمانی معرفی می‌شود؛ اما با توجه به اصلاحات مدل فعلی، مدتی طول می‌کشد تا به بازار آمریکا برسد.

مترجم : مریم سادات نوری

منبع : motor1.com

دیدگاه کاربران