تغییرات در کابین مکلارن 720S کارلکس چشمگیرتر است.

عقاب بنفش بال می‌گشاید

5 خرداد 1397 14:11

کمپانی طراحی کارلکس برای ارائه طیف وسیعی از خودروهای سفارشی‌سازی‌شده معروف است، که معمولا شامل تغییر فضای داخل خودرو به یک کابین بسیار باشکوه‌تر از حالت استاندارد کارخانه می‌شود، فضایی که بنا به سفارش و میل مشتریان ثروتمند این شرکت شکل می‌گیرد.

در این پروژه کابین مک‌لارن 720S با چرم و جیر به رنگ بنفش بورگوندی درآمده است، تا فضایی متفاوت ایجاد شود.

به دلیل استفاده از مقادیر زیاد چرم و آلکانترای (نوعی جیر) بسیار مرغوب، گاهی اوقات برخی از این پروژه‌های شخصی‌سازی چیزی بسیار فراتر از دیگر ساخته‌های شرکت از آب در می‌آید تا جایی که کار به پخش تصاویر خودرو در رسانه‌ها می‌رسد. یکی از آخرین خودروهای تغییر و تحول یافته توسط این شرکت، یکی از همان مواردی است که ذکر کردیم. در این پروژه فضای داخل کابین مک‌لارن 720S با چرم و جیر به رنگ بنفش بورگوندی درآمده و نتیجه نهایی به قدری چشمگیر شده که واژه منحصربه‌فرد نیز برای توصیف آن کفایت نمی‌کند.

ترکیبی از بهترین‌ها

به منظور انجام این پروژه، کارلکس در فضای کابین مک‌لارن 720S از انواع با کیفیت چرم، آلکانترا و فیبرکربن استفاده کرده که طراحی و دوخت آن‌ها نیز به بهترین نحو و کیفیت ممکن انجام شده است. کارلکس تمام بخش‌های داخلی شامل صندلی‌ها، فرمان، قسمت دور نشانگرها، پوشش داخل درها، کنسول مرکزی، داشبورد، کف خودرو و فضای پشت سرنشینان را با بهترین مواد پوشانده و هیچ قسمتی را از قلم نینداخته است. انجام تمام این تغییرات روی فضای کابین خودرو برای کارلکس سه هفته زمان برد.

پرواز با بال‌های عقاب

کارلکس در طراحی خارجی مک‌لارن مورد نظر نیز دست برده و روی درهای خودرو نقش بال‌های عقاب را به تصویر کشیده تا در هنگام باز شدن درها، تصویر حاکم آسمان‌ها در ذهن بیننده جان بگیرد. طبق اعلام کارلکس ترکیب کلی نقش و رنگ استفاده شده روی بدنه خودرو، الهام گرفته از لباس افراد سواره نظام فرانسه در بین قرون 16 تا 18 میلادی بوده است. روی بدنه نیز همچون فضای کابین قطعات فیبرکربن به کار رفته‌اند. در نهایت می‌توان ادعا کرد ترکیب رنگ فضای داخلی و بدنه این خودرو هماهنگی بسیار خوبی با یکدیگر دارند.

این مک‌لارن منحصربه‌فرد، غیر از ترکیب رنگ زیبای داخل و خارج در بخش فنی تفاوت دیگری با نمونه‌های مشابه ندارد. پیشرانه 4 لیتری تویین توربو هشت سیلندر 710 اسب‌بخار نیرو و 770 نیوتن‌متر گشتاور تولید می‌کند. قدرت پیشرانه از طریق جعبه‌دنده هفت سرعته دوکلاچه اتوماتیک به چرخ‌های عقب منتقل می‌شود. شتاب صفرتاصد کیلومتربرساعت آن 2.9 ثانیه و حداکثر سرعتش341 کیلومتربرساعت خواهد بود.

دیدگاه کاربران