کراس‌اوری چینی با قیمت پایه 11 هزار دلار

معرفی وولینگ آستا

2 مهر 1400 12:33

شرکت وولینگ که بیشتر به واسطه خودروی برقی بسیار کوچک ساخت این کمپانی یعنی هونگ گوانگ EV در میان مشتریان شهرت دارد، اکنون یک خودروی کراس‌­اور به نام آستا (Asta) را معرفی کرده است.

وولینگ آستا در 5 تریم متفاوت و با قیمت بین 10,794 تا 15,434 دلار به فروش می­‌رسد.شرکت سازنده هدف از عرضه این مدل را جلب نظر خریداران جوان خودروهای شاسی­‌بلند اعلام نموده و طرح جلوپنجره آستا را نیز به بال پرنده تشبیه کرده است. این قطعه در کنار طرح تیزگوشه چراغ‌های LED جلو و دیلایت بومرنگ شکل قرار گرفته و در کل طرحی شبیه به محصولات جدید شرکت پژو را به وجود آورده است.

قطعات پلاستیکی روی بدنه، استفاده از رنگ مشکی برای تزئین سقف و خط شانه جانبی، مواردی است که این روزها در طرح بسیاری از خودروهای همرده وولینگ آستا مشاهده می­‌شود. فرم ستون انتهایی و چراغ‌های پیوسته عقب، از دیگر موارد قابل ذکر درباره طرح بدنه آستا به شمار می‌­آید.

وولینگ آستا

طول، عرض، ارتفاع و فاصله بین محورهای وولینگ آستا به ترتیب 4.594، 1.82، 1.74 و 2.75 متر اعلام شده است، بنابراین با خودرویی در ابعاد مشابه با شورولت ایکوناکس مواجه هستیم.

هرچند طرح ظاهری وولینگ آستا چندان چشمگیر نیست، اما در کابین این خودروی پنج نفره با فضایی دلنشین روبرو هستیم که با رنگ­‌آمیزی دو رنگ تزئین شده است و امکانات رفاهی همچون نمایشگر 10.25 اینچی اطلاعات سرگرمی، صفحه پشت آمپر دیجیتال، سقف شیشه‌­ای پانوراما با مساحت 1.8 متر، قطعات فلزی، نورپردازی داخلی و تریم چوبی را به همراه دارد.

وولینگ آستا

نیروی محرکه وولینگ آستا از پیشرانه 1.5 لیتری توربوشارژ تامین می‌شود، که 145 اسب‌­بخار قدرت و 250 نیوتن‌متر گشتاور را از طریق جعبه‌دنده دستی یا CVT به چرخ‌ها منتقل می­‌کند. شتاب صفر تا صد کیلومتر برساعت این خودرو برابر با 10.6 ثانیه اعلام شده است، که البته مشخص نیست مربوط به مدل دنده دستی است یا مجهز به جعبه‌دنده اتوماتیک.

وولینگ آستا در 5 تریم متفاوت و با قیمت بین 10,794 تا 15,434 دلار به فروش می­‌رسد.

دیدگاه کاربران