سوپراسپرت بوگاتی در پارکینگ ثروتمندان

تحویل نخستین سری از شیرون سوپراسپرت 300+

4 مهر 1400 11:51

به نظر می­‌رسد چیزی به پایان انتظار طولانی خریداران بوگاتی شیرون سوپراسپرت 300+ باقی نمانده است، چراکه پس از گذشت دو سال از ثبت سفارش برای این خودروی قدرتمند، اکنون سری نخست آن از خط تولید خارج شده و برای تحویل به مشتریان آماده می‌­شود. البته سری نخست این سوپراسپرت فوق‌العاده تنها شامل 8 دستگاه شیرون سوپراسپرت 300+ خواهد بود.

بنابر ملاحظات ایمنی و فنی، حداکثر سرعت نسخه نهایی به صورت الکترونیکی روی رقم 440 کیلومتر برساعت محدود شده است.محصول رکوردشکن بوگاتی دو سال پس از معرفی اولیه در سپتامبر 2019 و بعد از پشت سر گذاشتن مراحل تست و بررسی، خود را برای حضور در پارکینگ مشتریان ثروتمند خود حاضر کرده است.

یکی از مدیران شرکت بوگاتی آقای کریستف پیوچون ضمن ابراز خوشحالی از تحویل سری نخست شیرون سوپراسپرت 300+ به مشتریان، عملکرد و مهندسی این خودرو را ستوده است.

لازم به یادآوری است که نسخه‌­ای خاص از بوگاتی شیرون اسپرت در سال 2019 موفق به ثبت رکورد سرعت 490,484 کیلومتر برساعت در پیست آزمایشی Ehra-Lessien شد. به مناسب زنده نگاه داشتن یاد و خاطره این واقعه مهم، بوگاتی تصمیم گرفت نسخه جاده‌­ای این خودرو را با نام شیرون Super Sport 300+ تولید نماید.

البته خریداران این خودرو قادر به تکرار رکورد سرعت 490 کیلومتر برساعت نخواهند بود، چراکه بنابر ملاحظات ایمنی و فنی، حداکثر سرعت نسخه جاده‌ای به صورت الکترونیکی روی رقم 440 کیلومتر برساعت محدود شده است. البته برای دستیابی به همین سرعت نیز مکان­‌های زیادی در سراسر جهان وجود ندارد.

تحویل نخستین سری از شیرون سوپراسپرت 300+

بوگاتی برای ساخت تنها 30 دستگاه شیرون سوپراسپرت 300+ در تاسیسات خود واقع در مولزهایم فرانسه برنامه‌­ریزی کرده و هرکدام را به قیمت 3.5 میلیون یورو (3.89 میلیون دلار) به فروش می­‌رساند.

بوگاتی فعلاً درباره زمان تحویل 22 دستگاه باقیمانده از تعهدات شیرون سوپراسپرت 300+ اظهارنظر رسمی نداشته، ولی می‌­توان اطمینان داشت که مالکین خودروها در جریان تاریخ تحویل خودروی خود قرار گرفته‌­اند.

دیدگاه کاربران