• بوگاتي شيرون سوپر اسپرت هوماژ T50S

به یاد تایپ 50S

معرفی بوگاتی شیرون سوپر اسپرت هوماژ T50S

10 اسفند 1402 18:57

مشابه آنچه از بوگاتی ویرون شاهد بودیم، بوگاتی شیرون هم در چندین نسخه و سری ویژه ساخته می‌­شود. البته به لطف تیراژ 500 دستگاهی بوگاتی شیرون که 50 دستگاه بیشتر از ویرون است، فرصت بیشتری برای ساخت مدل‌های ویژه از این مدل فراهم شده است. پیش از آن‌که جانشین بوگاتی شیرون ظرف چند ماه آینده رونمایی شود، یک مدل تک­ ساخت دیگر از این خودروی 16 سیلندر معرفی شده است.

بوگاتی شیرون سوپر اسپرت هوماژ T50Sبرای گرامیداشت خاطره تایپ 50S شکل گرفته است، خودرویی که در سال 1931 به عنوان نماینده رسمی بوگاتی در مسابقات لمان، کار خود را از پیست دلا سارته آغاز کرد. البته شش سال بعد یعنی در سال 1937 بود که بوگاتی تایپ 57G تانک به قهرمانی لمان دست پیدا کرد.

طراحی بوگاتی شیرون سوپر اسپرت هوماژ T50S

نخستین ویژگی ظاهری شیرون سوپر اسپرت هوماژ T50S، عدد 5 روی جلوپنجره نعلی-شکل است. همین عدد با رنگ سفید روی درها دیده می‌شود. نوشته Le Mans 1931 هم در نمای جانبی و جلوتر از چرخ‌های عقب حک شده درحالی‌که طرح شماتیک پیست دلا سارته نیز در زیر باله فعال عقب، قابل مشاهده است.

بوگاتی شیرون سوپر اسپرت هوماژ T50S

بوگاتی از اعلام نام مالک این خودروی منحصربه‌فرد خودداری نموده است، ولی با توجه به شب‌رنگ‌­های نارنجی در کنار هلالی چرخ‌ها، می­‌توان حدس زد که ایشان در ایالات متحده ساکن است. به غیر از موارد مذکور، تمامی نقاط بدنه این بوگاتی شیرون سفارشی با رنگ مشکی براق Perlée تزئین شده است، تا کاملا یادآور مدل کلاسیک باشد.

کابین و امکانات بوگاتی شیرون سوپر اسپرت هوماژ T50S

در فضای کابین هم با استفاده گسترده از رنگ مشکی مواجه هستیم، با این تفاوت که طرح بوگاتی تایپ 50S روی پوشش داخلی درها و عبارت Le Mans 1931 روی پشت­سری صندلی‌ها با نخ سفید و با دست دوخته شده است.

بوگاتی شیرون سوپر اسپرت هوماژ T50S

این نمونه خاص از بوگاتی شیرون سوپر اسپرت به سقف شیشه­ای سفارشی با نام Sky View مجهز شده است، که علاوه بر افزایش روشنایی کابین، فضای بالای سر سرنشینان را هم به میزان 2.7 سانتی‌متر افزایش می‌دهد. این سقف از دو پنل ثابت با ساختار لمینیت­ شده و چهار لایه میانی تشکیل شده و در برابر نفوذ گرما و سروصدا هم مقاوم است.

قیمت بوگاتی شیرون سوپر اسپرت هوماژ T50S

همچون اکثر خودروهای خاص و سفارشی، از قیمت بوگاتی شیرون سوپر اسپرت هوماژ T50S نیز اطلاعی در دسترس نیست. البته با توجه به قیمت پایه 3.825 میلیون دلاری بوگاتی شیرون سوپر اسپرت بدون احتساب هزینه‌های جانبی، می­‌توان با اطمینان ادعا کرد که قیمت این نمونه به مراتب بالاتر خواهد بود.

جدیدترین اخبار خودرو را در باما بخوانید.

دیدگاه کاربران