احتمال آتش‌سوزی به خاطر نقص در روکش اتصالات شاتون

فراخوان هیوندای برای توسان و سوناتا مدل 2017

4 مهر 1400 17:14

شرکت هیوندای به تازگی فراخوان جدیدی را اعلام نموده که تعداد 95,515 دستگاه از محصولات این شرکت را شامل می­‌شود. خودروساز کره‌­ای اعلام نموده که ایراد احتمالی در اتصالات شاتون پیشرانه این خودروها ممکن است در شرایط خاصی به بروز آتش­‌سوزی منجر شود.

این مشکل به جنس روکش اتصالات شاتون مربوط است.این فراخوان تعداد 82,268 دستگاه توسان مدل 2017 و 13,247 دستگاه سوناتا هیبرید مدل 2017 را شامل می‌شود، که همگی به پیشرانه 2 لیتری سری Nu با سیستم سوخت­‌رسانی GDI مجهزند و در تاسیسات هیوندای واقع در اولسان کره‌­جنوبی تولید شده­‌اند.

در خبری که توسط اداره ملی امنیت ترافیک بزرگراه (National Highway Traffic Safety Administration) انتشار یافته است، این مشکل به جنس روکش اتصالات شاتون مربوط است که در صورت بروز اشکال به تولید صدای ناک از پیشرانه و در نهایت روشن شدن چراغ هشدار فشار روغن منجر خواهد شد. اگر خودرو تحت همین شرایط به کار ادامه دهد، بلوک پیشرانه احتمالاً آسیب می‌بیند و به سرازیر شدن روغن ختم خواهد شد، که می­‌تواند بروز آتش‌سوزی را نیز در پی داشته باشد.

البته مواردی که در بالا ذکر شد، بدترین حالت ممکن است، اما به صورت کلی می‌توان گفت که احتمال وارد شدن آسیب به پیشرانه این خودروها وجود دارد، که در صورت حرکت با سرعت بالا ممکن است به تصادف منجر شود.

هیوندای سوناتا پلاگین هیبرید

شعبه هیوندای در آمریکا قصد دارد مالکین این خودروها را از احتمال خطر آگاه ساخته و آنان را برای سپردن خودرویشان به نمایندگی برای بازدید فنی ترغیب نماید. این شرکت اعلام نموده که در صورت تشخیص ایراد مربوط به این فراخوان در پیشرانه خودرو، پیشرانه با نمونه جدید تعویض خواهد شد.

غیر از این، سامانه نرم­‌افزاری پیشرانه تمامی خودروها بروزرسانی شده و حسگر تشخیص ناک را دریافت خواهد کرد. این حسگر لرزش‌های پیشرانه و حرکات نامعمول را مورد پایش قرار داده تا از بروز خطرات احتمالی پیشگیری شود.

لازم به‌ذکر است که نمایندگی هیوندای برای بازدید پیشرانه و هرگونه خدمات مرتبط با این فراخوان هیچگونه هزینه­‌ای دریافت نخواهد کرد.

دیدگاه کاربران