جایگزینی برای مدل‌های NV200 و e-NV200

معرفی نیسان تاون استار

9 مهر 1400 11:04

شرکت نیسان با معرفی مدل کاملاً جدید تاون استار، ایده خود از خودروهای تجاری سبک آینده را به معرض نمایش گذاشته است. خودروساز ژاپنی ساختار نامگذاری محصولات تجاری خود را نیز تغییر داده و از این پس به جای ون‌های سری NV، از اسامی «تاون استار»، «پریما استار» و «اینتر استار» استفاده خواهد کرد.

تاون استار روی یکی از پلتفرم­‌های مورد استفاده در اتحاد رنو-نیسان-میتسوبیشی یعنی CMF-C و با طراحی ظاهری قابل قبول شکل گرفته است.بنابر اعلام نیسان مدل تاون استار که جایگزین دو مدل NV200 و e-NV200 شده، کامل­ترین خودرویی تجاری سبک موجود در بازار است. این خودرو در دو اتاق باری و حمل سرنشین به همراه پیشرانه بنزین‌سوز یا برقی معرفی شده است.

پیشرانه 1.3 لیتری بنزین سوز از استاندارد آلایندگی یورو 6 پیروی می‌کند و 130 اسب­‌بخار قدرت و 240 نیوتن‌متر گشتاور در اختیار راننده قرار می­‌دهد. نسخه برقی هم با 122 اسب‌­بخار قدرت و 245 نیوتن‌متر گشتاور، خروجی مشابه با گزینه دیگر ارائه می­‌دهد. شعاع حرکتی این مدل براساس اعلام سازنده برابر با 283 کیلومتر است، که البته بنابر شرایط مختلف، ممکن است تغییر کند.

تاون استار روی یکی از پلتفرم­‌های مورد استفاده در اتحاد رنو-نیسان-میتسوبیشی یعنی CMF-C و با طراحی ظاهری قابل قبول شکل گرفته است.

نیسان تاون استار

بنابر اظهار سازنده، تمرکز طراحان این خودرو بر ایمنی و سرگرمی سرنشینان قرار دارد به همین دلیل چندین سامانه دستیار راننده همچون سامانه جریان هوای جانبی، سامانه حفظ تعادل تریلر، ترمز هوشمند اضطراری با قابلیت شناسایی عابران پیاده و دوچرخه‌سواران، دستیار پارک، کروز کنترل تطبیق­‌پذیر و دوربین 360 درجه در این محصول پیش‌­بینی شده است.

نسخه برقی این ون نیز به سامانه رانندگی نیمه‌خودران پروپایلوت مجهز شده که پس از فعال شدن، فعالیت­‌هایی همچون ترمزگیری تا توقف کامل و هدایت خودرو در یک خط مشخص در بزرگراه را انجام خواهد داد.

نمایشگر مرکزی نسخه بنزینی 8 اینچ است، درحالی‌که در نسخه برقی ابعاد این قطعه به 10 اینچ افزایش یافته که از اپل کارپلی، اندروید اتو، شارژ بی‌سیم تلفن همراه و سایر سرویس­‌های متصل پشتیبانی می‌­کند.

فضای 4300 لیتری محفظه بار در نیسان تاون استار به مراتب بزرگ‌تر از گنجایش 3400 واحدی در مدل NV200 است، درحالی‌که ظرفیت بارگیری و یدک‌­کشی نیز به ترتیب به 800 و 1500 کیلوگرم رسیده.

گارانتی نیسان برای این دو خودرو برابر با 5 سال یا 160 هزار کیلومتر است، که در نسخه برقی با ضمانت 8 سال یا 160 هزار کیلومتری باتری نیز همراه می­‌شود.

نیسان پریما استار

دو محصول جدید دیگر نیسان در کلاس خودروهای تجاری سبک، مدل‌های پرایم استار و اینتر استار هستند، که قبلاً با اسامی LV300 و NV400 شناخته می‌شدند.

اینتر استار براساس رنو مستر ساخته شده و به پیشرانه 2.3 لیتری بنزین‌سوز با استاندارد آلایندگی یورو 6 مجهز شده است، که در هفت نسخه گوناگون با قدرت 110 الی 180 اسب­‌بخار عرضه می­‌شود.

نیسان اینتراستار

پریما استار نیز که روی پلتفرم رنو ترافیک شکل گرفته، چندین مورد بروزرسانی شامل جلوپنجره جدید، چراغ‌های LED جلو و رینگ‌های 17 اینچی (سفارشی) را به همراه دارد.

هردو مدل مذکور به مجموعه­‌ای از سامانه­‌های دستیار راننده مجهز شده‌اند.

دیدگاه کاربران