با چهره خاطره‌انگیز و فناوری‌های جدید

معرفی جیپ CJ-8 اسکرمبلر

19 مهر 1400 12:57

شرکت Ball and Buck که به ساخت کفش و لباس مخصوص طبیعت‌گردی اشتغال دارد، اکنون در همکاری مشترک با شرکت جیپ اقدام به معرفی جیپ CJ-8 ARB Overland Edition نموده است.

قرار است تعداد محدودی از این شاسی­‌بلند سفارشی با قیمت 125 هزار دلار به فروش برسد.این نسخه سفارشی از جیپ CJ-8 اسکرمبلر به مجموعه وسیعی از لوازم اضافه مجهز شده تا تجربه بهتری از طبیعت‌گردی را به سرنشینان خود ارائه دهد. بسیاری از این تجهیزات از برند ARB تامین شده‌اند و مواردی شامل قفل دیفرانسیل جلو و عقب، ریل سقفی، کمپرسور بادی برای تایرها، ورودی هوای اسنورکل، چراغ‌های LED و مخازن اضافی برای حمل آب و سوخت را دربرمی‌گیرد.

سپرهای سفارشی جلو و عقب از جنس استیل هم جزء دیگری از مجموعه است، که به وینچ Warn M8000 در جلو و قلاب تقویت‌شده اتصال تریلر در عقب مجهز شده. چراغ‌ها روی ریل سقفی که برای تاباندن نور به عقب جانمایی شده را نیز نباید از قلم انداخت. در بخش عقب خودرو نیز، محفظه­‌ای برای قرار دادن حیوان خانگی پیش‌­بینی شده است.

جیپ CJ-8  اسکرمبلر

مشتریان این خودرو می‌­توانند یکی از دو پیشرانه پیشنهاد شده را برای آن انتخاب کنند. گزینه اول، پیشرانه 5.3 لیتری 8 سیلندر LMF ساخت جنرال‌موتورز است که پیش از این روی خودروهایی همچون شورولت اکسپرس و جی‌ام‌سی ساوانا نصب شده است. اما گزینه دوم می­‌تواند پیشرانه 2.8 لیتری 4 سیلندر توربودیزل کامینز باشد، که البته با دریافت مبلغ اضافه نصب می­‌شود.

بد نیست بدانید مدل CJ-8 در سال 1981 و به عنوان نماینده جیپ وارد بازار وانت­‌های کوچک شد. این خودرو با پیشرانه 4 یا 6 سیلندر به فروش رسید هرچند که در سال 1981 با پیشرانه 8 سیلندر هم عرضه شد. فروش CJ-8 تا سال 1986 ادامه یافت.

جیپ CJ-8  اسکرمبلر

قرار است تعداد محدودی از این شاسی­‌بلند سفارشی با قیمت 125 هزار دلار به فروش برسد. خریدار این محصول باید بین 6 تا 12 ماه برای دریافت خودرو منتظر بماند.

در نهایت جیپ CJ-8 ARB Overland Edition را می‌­توان خودروی مناسب برای افرادی دانست که در عین علاقه به طراحی خودروهای کلاسیک، خواهان قابلیت‌­های آفرود مدرن باشند وگرنه با قیمتی که برای این مدل تعیین شده، گزینه‌­های بسیار زیاد دیگری برای انتخاب وجود دارد.

دیدگاه کاربران