سوخت هیدروژنی برای خودروهای تجاری سبک

معرفی رنو مستر ون H2-Tech

26 مهر 1400 10:49

ماه جولای بود که گروه رنو اعلام کرد که طیف وسیعی از وسایل‌نقلیه‌ تجاری سبک را با فناوری پیل‌سوختی هیدروژنی، از طریق پروژه HYVIA، ارائه خواهد کرد. اکنون نمونه اولیه‌ای از این خودروها را رونمایی کردند؛ رنو Master Van H2-TECH با پیل‌های سوختی هیدروژنی، عدم انتشار گاز کربن‌دی‌اکسید و برد 500 کیلومتری، که در سال 2022 در دسترس خواهد بود.

رنو Master Van H2-TECH با پیل‌های سوختی هیدروژنی، عدم انتشار گاز کربن‌دی‌اکسید و برد 500 کیلومتری، که در سال 2022 در دسترس خواهد بود.نمونه‌ اولیه براساس ون رنو مستر ساخته شده، اما پیشرانه دیزل حذف و پیشرانه‌ الکتریکی/هیدروژنی جایگزین آن شده است، که شامل یک پیل سوختی 30 کیلوواتی، یک باتری 33 کیلووات‌ساعتی، یک موتور الکتریکی و چهار مخزن حاوی حداکثر 6 کیلوگرم هیدروژن، است.

همان‌طور که در تصاویر مشخص است، مخازن استوانه‌ای روی سقف و زیر یک پوشش شفاف تعبیه شده‌اند. در کنار شیر هیدروژن، یک پورت شارژ برای باتری نیز وجود دارد.

از آن‌ جایی که رنو Master Van H2-TECH یک ون بزرگ است، هنوز فضای بار 12 مترمکعبی دارد. HYVIA همچنین یک نسخه H2-TECH از Master Chassis Cab را با فضای بار بیش‌تر 19 مترمکعبی ارائه می‌دهد که برد کم‌تری، معادل 250 کیلومتر، دارد. مدل بعدی، Master Citybus است که توانایی حمل 15 مسافر را با برد 300 کیلومتری دارد.

رنو مستر ون H2-Tech

این شرکت، ایستگاه‌هایی را برای سوخت‌گیری هیدروژنی تامین می‌کند. زمان سوخت‌گیری حدوداً 5 دقیقه است که بسیار مشابه خودروهای بنزینی و یا دیزلی است. HYVIA بر تولید و پخش هیدروژن سبز تمرکز می‌کند و وسایل‌نقلیه سازگار با محیط‌زیست را گسترش می‌دهد.

رنو مستر ون H2-Tech

تمامی محصولات HYVIA در فرانسه با مشارکت چندشرکت فرانسوی دیگر شکل می‌گیرد. برای مثال یکپارچه‌سازی هیدروژن توسط PVI در Gretz-Armainvilliers صورت می‌گیرد و موتورهای الکتریکی در Cleon تولید می‌شوند. همچنین مونتاژ پیل‌های سوختی در Flins و ساخت مخازن هیدروژنی در شرکت فرانسوی Faurecia، انجام می‌شود.

طبق گفته‌ شرکت رنو، فناوری سوخت هیدروژنی برای خودروهای تجاری سبک - LCV - گسترش پیدا خواهد کرد؛ زیرا می‌تواند قابلیت‌های آن‌ها را گسترش دهد و نیاز‌های مشاغل، ناوگان حمل‌ونقل عمومی و جوامع محلی را پاسخگو باشد.

دیدگاه کاربران