آماده برای آفرود

معرفی نسخه رالی هوندا پاسپورت

28 مهر 1400 11:14

نسخه رالی هوندا پاسپورت 2022 در مسابقات سری انجمن رالی آمریکا، حضور یافت. تیمی از مهندسان هوندا، با خودروی قوی‌تر و سخت‌تری در این رویداد حضور پیدا کردند. 

داخل کابین تخلیه شده و قطعات و قسمت‌هایی برای ایمنی حین رالی، اضافه شده است؛ از جمله صندلی‌های OMP با کمربند شش نقطه‌ای، رول‌کیج، سیستم اطفاء حریق، کامپیوتر رالی و سیستم ارتباط داخلی خودرو.پیشرانه و سیستم‌ تعلیق، مستقیما و بدون تغییر از نسخه‌ استاندارد پاسپورت منتقل شده؛ البته سیستم اگزوز جدید است. پاسپورت جدید، بر چرخ‌های 17 اینچی با عرض 7.5 اینچ سوار است. با توجه به شرایط این رویداد، تایرهای Maxxis RAZR M/T و یا RAZR A/T استفاده می‌شوند. لنت‌های ترمز نیز Carbotech XP12 بوده و به مایع ترمز مسابقه‌ای دمای بالا، مجهزند.

از دیگر ویژگی‌های نسخه رالی هوندا پاسپورت، صفحه‌ محافظتی قسمت زیرین خودروست که از محفظه روغن و دیفرانسیل عقب محافظت می‌کند. پنل‌های پلی‌اتیلن نیز وظیفه‌ حفاظت از مخزن سوخت و سایر اجزای حیاتی را دارند.

گیربکس 9 سرعته‌ اتوماتیک هنوز وجود دارد؛ هنگام مسابقه‌ رالی، راننده گیربکس را در وضعیت Sequential قرار می‌دهد و از شیفترهای پشت فرمان استفاده می‌کند. تنظیمات سیستم نوع جاده نیز در حالت Sand قرار می‌گیرد تا گشتاور توزیع شود و میزان عملکرد روی مسیرهای سست، افزایش یابد.

نسخه رالی هوندا پاسپورت

داخل کابین تخلیه شده و قطعات و قسمت‌هایی برای ایمنی حین رالی، اضافه شده است؛ از جمله صندلی‌های OMP با کمربند شش نقطه‌ای، رول‌کیج، سیستم اطفاء حریق، کامپیوتر رالی و سیستم ارتباط داخلی خودرو. برای پنجره‌های جانبی و عقب، به جای شیشه از پلی‌کربنات Lexan استفاده شده است. ترمز دستی هیدرولیک بزرگ نیز به راننده کمک می‌کند تا خودرو را راحت‌تر به شیب‌ها پرتاب کند.

نسخه رالی هوندا پاسپورت

هوندا  پاسپورت در اولین مسابقه‌ خود رتبه‌ 22 از میان 42 شرکت‌کننده و چهارم از شش رقیب کلاس Limited 4WD را کسب کرد. تیم رانندگان نیز در میان 10 نفر برتر بودند، اما یک مهره‌ تایر، آن‌ها را 9 دقیقه عقب انداخت.

هوندا اخیراً نسخه‌ Trailsport پاسپورت را برای مشتریان معرفی کرده است، که خطوط گسترده‌تری را در قسمت جلو و عقب دارد. رینگ‌های 18 اینچی نیز طراحی منحصربه‌فردی دارند و با تایرهای 245/60 R18 پوشیده شده‌اند.

دیدگاه کاربران