عرضه در سال 2025

رونمایی طرح اولیه از موتورسیکلت هیبریدی کاوازاکی

1 آبان 1400 10:59

از میانه تابستان 2019 و پس از ثبت گواهی اختراع برای موتورسیکلت هیبرید، اراده کاوازاکی برای ساخت چنین محصولی آشکار شد. در آوریل 2021 هم از ثبت اختراع باتری هیبرید 48 ولتی با طراحی جدید توسط کاوازاکی باخبر شدیم. اکنون که به اواخر سال 2021 نزدیک می­‌شویم، این شرکت ژاپنی از طرح اولیه محصول جدید خود پرده‌برداری کرده که قرار است به عنوان یک موتورسیکلت هیبرید در سال 2025 وارد بازار شود.

کاوازاکی از طرح اولیه موتورسیکلت هیبریدی خود پرده‌برداری کرده است، محصولی که در سال 2025 وارد بازار خواهد شد.با کمی دقت در شاسی، چیدمان چراغ‌های جلو و سیستم اگزوز، به نظر می‌رسد که این نمونه اولیه براساس مدل نینجا 400 ساخته شده باشد. البته کاوازاکی به این مسئله اشاره‌­ای نکرده است، اما باید درنظر داشت که استفاده از زیرساخت یک محصول درون­‌سوز برای تولید مدل هیبرید در صنعت خودروسازی امری معمول است که در ساخت یک موتورسیکلت با فضای بسیار محدودتر برای نصب متعلقات، منطقی­‌تر هم به نظر می‌­رسد.

از همان نقطه آغازین شروع ساخت موتورسیکلت هیبرید، ایده کاوازاکی بر این اصل استوار بوده که پیشرانه هیبرید موتورسیکلت باید با شرایط مختلف هماهنگ باشد. بدین معنی که پیشرانه درون­‌سوز برای سواری در بزرگراه و جاده مناسب است، درحالی‌که در مسیرهای درون­‌شهری، استفاده از نیروی موتور برقی کافی خواهد بود. اما در یک جاده پر پیچ و خم، ترکیب این دو می­‌تواند به راکب یاری کند. به نظر می­‌رسد این نمونه آزمایشی هم براساس همین ایده شکل گرفته باشد.

طرح اولیه از موتورسیکلت هیبریدی کاوازاکی

برای عملکرد هماهنگ با دو پیشرانه، کاوازاکی تصمیم گرفته که جعبه‌دنده این محصول از نوع کلاچ خودکار با تعویض دنده از طریق دکمه باشد.

با گسترش محبوبیت سامانه هیبرید در نزد مشتریان و البته گسترش اجبار قانونی در بسیاری از کشورهای جهان به خصوص اروپا، به نظر می‌­رسد بسیاری از مشتریان برای دستیابی به یک موتورسیکلت هیبرید همچون محصول آینده کاوازاکی، تمایل داشته باشند.

شاید زمان وعده داده شده توسط کاوازاکی برای عرضه این محصول جدید یعنی سال 2025 بسیار دور به نظر برسد، اما می‌­توان انتظار داشت که این مدل در زمان ورود به بازار، حرف‌های زیادی برای گفتن داشته باشد.

شرایط فروش کویر موتور

جهت مشاهده آخرین قیمت محصولات کویر موتور شامل انواع موتورسیکلت کویر، موتورسیکلت وسپا، موتورسیکلت KTM اتریش و سایر محصولات کویر موتور، مقاله کویر موتور فروش اقساطی ۱۴۰۱ را مطالعه کنید.

دیدگاه کاربران