مخصوص حمل بار در فرودگاه‌ها

خودروی برقی جدید تویوتا، متفاوت‌تر از همیشه

5 آبان 1400 12:26

توجه و تمرکز شرکت‌های خودروسازی کاملاً به سوی تولید نمونه­‌های برقی معطوف شده است، به همین دلیل بسیاری از افرادی که اکنون خودروی درون‌سوز در اختیار دارند، در سال‌های نه چندان دور مالک خودروی برقی خواهند شد.

این کشنده کوچک برقی که توسط تویوتا معرفی شده، گامی در راستای کاهش آلایندگی دی‌­اکسید کربن در 21 فرودگاه ژاپن است.خودروهای برقی هر روز سرزمین‌های تازه­‌ای را فتح می‌­کنند، تا جایی که اکنون پای آن‌ها به صنعت هوانوردی هم کشیده شده است، چراکه تویوتا یک خودروی برقی حمل بار معرفی نموده که قرار است در فرودگاه­‌ها انجام وظیفه نماید.

این بارکش برقی که با نام 3TE25 معرفی شده، محصولی از بخش محصولات صنعتی تویوتاست، که زیر چتر گروه تویوتا فعالیت می‌­کند. این شرکت در زمینه ساخت لیفتراک، دستگاه بافندگی و تجهیزات خطوط تولید خودروسازی فعالیت دارد.

اوایل سال جاری، وزارت کشور، زیرساخت، حمل و نقل و گردشگری ژاپن از برنامه‌­ریزی برای کاهش آلایندگی دی‌­اکسید کربن در 21 فرودگاه این کشور خبر داد. به نظر می‌­رسد این کشنده کوچک برقی که توسط تویوتا معرفی شده، گامی در راستای اجرای همین برنامه باشد.

خودروی برقی جدید تویوتا مخصوص حمل بار در فرودگاه‌ها

براساس اعلام تویوتا، 3TE25 به باتری 600 آمپر ساعت مجهز است که قدرت ، توان، شعاع گردش و سرعت مشابه با نمونه­‌های بنزینی تولید می­‌کند. حداکثر سرعت برابر با 25 کیلومتر برساعت اعلام شده، ولی فعلاً درباره شعاع حرکتی صحبتی به میان نیامده است. البته واضح است که این عدد تاحد زیادی به وزن بارهای حمل شده با این وسیله بستگی دارد.

خودروی برقی جدید تویوتا مخصوص حمل بار در فرودگاه‌ها

چراغ‌های LED به همراه نمایشگر چندمنظوره، از تجهیزات استاندارد این وسیله نقلیه است ضمن‌­این‌که تنظیمات حداکثر سرعت و هشدار حرکت با سرعت زیاد هم برای این وسیله پیش‌­بینی شده است. با پرداخت مبلغ بیشتر می­‌توان کمربند ایمنی قفل‌دار را نیز سفارش داد، در غیر این صورت محدودیت حرکتی خودرو افزایش می‌­یابد. قلاب اضافه برای اتصال کشنده و چراغ‌های LED عقب، سایر موارد قابل سفارش برای این محصول است.

فروش این تراکتور برقی کوچک از 25 اکتبر (3 آبان) در بیش از 40 نمایندگی Toyota L&F در سراسر ژاپن آغاز شده است. انتظار می­‌رود در سال‌های آینده شاهد معرفی محصولات برقی بیشتری برای کار در صنعت هوایی باشیم.

مترجم : عماد رحمتی‌راد

منبع : motor1.com

دیدگاه کاربران