با تغییرات طراحی و تریم جدید X-Pro

معرفی نسخه آمریکایی کیا اسپورتیج 2023

6 آبان 1400 20:42

پس از رونمایی از نسخه کره­‌‌ای و نسخه اروپایی کیا اسپورتیج، اکنون نوبت به نسخه آمریکایی رسیده است، تا با مدل 2023 به مشتریان معرفی شود.

نسخه­‌های آفرودر کیا اسپورتیج یعنی X-Line و X-Pro، به صورت استاندارد به سامانه چهار چرخ محرک مجهز شده­‌اند.اسپورتیج 2023 روی پلتفرم مشترک با کیا سورنتو یعنی N3 شکل گرفته است، که به لطف استفاده از فولاد گرم نورد و مقاوم، سختی و مقاومت پیچشی بیشتری یافته است. استفاده بیشتر از مواد عایق صدا نیز ورود کمتر سروصدا به کابین را به همراه داشته است.

نسل جدید کیا اسپورتیج در طول و فاصله بین محورها به ترتیب 18 و 8.64 سانتیمتر نسبت به نسل قبل بزرگتر شده است.

شرکت کیا فعلا از اعلام مشخصات پیشرانه اسپورتیج حاضر در بازار آمریکا خودداری نموده است، ولی می­‌توان انتظار داشت که این خودرو با پیشرانه 2.5 لیتری 4 سیلندر با 187 اسب­‌بخار قدرت عرضه شود، که نیروی خود را از طریق جعبه‌دنده 8 سرعته اتوماتیک به چرخ‌های جلو (چهار چرخ سفارشی) انتقال می‌دهد. نسخه هیبرید هم قابل سفارش خواهد بود ضمن­‌این‌که شرکت کیا به برنامه خود برای عرضه مدل‌هایی با نیروی کمکی برقی هم اشاره کرده است.

نسخه آمریکایی کیا اسپورتیج 2023

نسخه­‌های آفرودر کیا اسپورتیج یعنی X-Line و X-Pro به صورت استاندارد به سامانه چهار چرخ محرک مجهز شده­‌اند. در تریم X-Line می­‌توان اجزای کروم مات روی سپرها، روکش مشکی مات آینه­‌های جانبی، ریل سقفی و حاشیه پنجره­‌ها و رینگ‌های 19 اینچی را مشاهده کرد.

اما تریم X-Pro با رینگ‌های 17 اینچی و تایرهای چهار فصل ساخت بی­‌اف گودریچ، مه‌­شکن­‌های LED، گرم‌کن شیشه جلو، حالت رانندگی multi-terrain متمایز می‌شود، ضمن ­این‌که رنگ‌آمیزی متفاوت سقف را نیز می­‌توان سفارش داد. اگر تریم X-Pro Prestige را انتخاب کنید، موارد بیشتری مثل چراغ‌های پروژکتور LED، تهویه صندلی­‌های جلو و تنظیم برقی صندلی سرنشین جلو در هشت جهت را نیز دریافت خواهید کرد.

نسخه آمریکایی کیا اسپورتیج 2023

دو نمایشگر 12.3 اینچی در نقش صفحه پشت آمپر و نمایشگر اطلاعات سرگرمی، تاچ پد مجزا برای کنترل سیستم صوتی و تهویه به همراه مجموعه‌­ای از فناوری­‌های ایمنی همچون هشدار برخورد از روبرو، دستیار حرکت بین خطوط، آلارم هوشیاری راننده و هشدار عابر در پشت خودرو به صورت استاندارد در کیا اسپورتیج 2023 نصب می­‌شود.

با سفارش مشتری، موارد بیشتری همچون پایش نقطه کور، هشدار برخورد با ترافیک پشت سر، هشدار برخورد از جلو یا عقب در هنگام پارک و کروزکنترل تطبیق‌­پذیر هم در این خودرو نصب خواهد شد.

نسخه آمریکایی کیا اسپورتیج 2023

کیا اسپورتیج 2023 در تریم‌­های LX , EX , SX , SX-Prestige , X-Line , X-Pro و X-Pro Prestige قابل سفارش خواهد بود.

پنجمین نسل کیا اسپورتیج از سه ماهه اول سال 2022 به ایالات متحده وارد خواهد شد. انتظار می‌­رود قیمت و مشخصات دقیق هریک از تریم­‌های مذکور در زمان نزدیک به عرضه اعلام شود.

مترجم : عماد رحمتی‌راد

منبع : motor1.com

دیدگاه کاربران