پیکاپ برقی با شارژ خورشیدی

ادیسون فیوچر EF1-T رونمایی شد

9 آبان 1400 16:10

شرکت چینی SPI Energy از زمان تاسیس خود در سال 2016، فعالیتی چشم‌گیر در حوزه انرژی‌های تجدیدپذیر داشته است. تلاش مستمر آن‌ها در نهایت از ابتدای سال جاری میلادی شکل خودرویی به خود گرفت.

پیکاپ برقی ادیسون فیوچر EF1-T توان خود را توسط سلول‌های خورشیدی دریافت می‌کند. آن‌ها اعلام کرده بودند که قصد دارند روی پروژه یک پیکاپ برقی کار کنند. این خودرو با برند Edison Future و با نام EF1-T حالا معرفی شده است. محصولی که در واقع نسخه مستقلی از ون قبلی آن‌ها به اسم EF1-V به حساب می‌آید.

در همین ابتدا طراحی خاص ادیسون فیوچر است که جلب توجه می‌کند. اما نکته اینجاست که برگ برنده اصلی EF1-T نه فقط طراحی بلکه بخش تامین انرژی آن است. چراکه این خودروی برقی توان خود را توسط سلول‌های خورشیدی دریافت خواهد کرد.

گفته می‌شود مدل پایه خودروی فوق می‌تواند 470 اسب‌بخار قدرت تولید کند و به کمک آن به شتاب صفر تا صد 6.5 ثانیه‌ای برسد. البته مدل بالاتر با دو موتور برقی شتابی 4.5 ثانیه‌‌ای خواهد داشت. با این حال نسخه نهایی سه موتوره با قدرت 816 اسب‌بخاری نیز در دست توسعه است که صفر تا صد را در 3.9 ثانیه می‌پیماید. این در حالی است که پیش‌تر گفته شده بودن ون EF1-V با دو تیپ 400 و 690 اسب‌بخاری تولید خواهد شد.

ادیسون فیوچر EF1-T

در بیانیه SPI آمده فناوری خاص خورشیدی این خودرو برای شارژ دوباره باتری‌ها بسیار موثر خواهد بود. اگرچه که هنوز اطلاعاتی از میزان پیمایش این خودرو منتشر نشده است، ولی علاقه‌مندان منتظر هستند تا جزئیات فنی این خودرو را هم‌زمان با رونمایی رسمی در نمایشگاه لس‌آنجلس به دست بیاورند.

خبر خوب درباره پیکاپ خورشیدی فوق این است که شرکت سازنده برنامه فروش آن را نیز به زودی اعلام می‌کند.

دیدگاه کاربران