هیولای 8 سیلندر آفرودر

معرفی فورد برانکو DR

12 آبان 1400 13:09

فورد تصمیم گرفته چند نمونه از مدل محبوب برانکو را به پیشرانه 8 سیلندر مجهز کند و این شاسی­‌بلند آمریکایی را در قامت یک خودروی صحرانورد به میدان بفرستد.

فورد قصد دارد 50 نمونه از برانکو DR را با قیمت در حدود 200 هزار دلار به فروش برساند.برانکو DR به پیشرانه 8 سیلندر 5 لیتری تجهیز شده است، که بنابر ادعای سازنده، حداقل 400 اسب­‌بخار قدرت تولید می­‌کند. جعبه‌دنده 10 سرعته اتوماتیک این مدل از فورد F-150 برگرفته شده است.

کمک­‌فنرهای DSSV با دامنه حرکت 80 میلی‌متر و اجزای آلومینومی بازوهای کنترلی، مهمترین تغییرات اعمال شده بر سیستم تعلیق برانکو DR است، که بنابر ادعای فورد به افزایش 55.1 و 58.6 درصدی جابجایی تعلیق نسبت به مدل استاندارد و رسیدن زوایای ورود و خروج به 37 و 33 درجه منجر خواهد شد.

فورد برانکو DR

تایرهای 37 اینچی ساخت بی‌­اف گودریچ، میله‌­های ایمنی داخل کابین، صندلی‌های مسابقه­‌ای و نمایشگر Motec C187 نیز از دیگر ویژگی­‌های این خودروی صحرانورد به شمار می­‌آید. برانکو DR براساس نسخه چهار در از این خودروی آمریکایی ساخته شده است، ولی صندلی‌­های ردیف عقب حذف شده تا سیستم خنک‌­کننده و تایر زاپاس در این محل قرار گیرد. در زیر تمامی این‌ها، مخزن سوخت به ظرفیت 246 لیتر قرار گرفته است.

برای کنترل وزن برانکو DR، تمامی قطعات بدنه از فایبرگلاس ساخته شده است تا وزن کلی به 2812 کیلوگرم محدود شود.

فورد برانکو DR

هرچند فورد برانکو DR به منظور شرکت در مسابقات Baja تولید شده است، اما همان‌طور که در ابتدای مطلب گفته شد، فورد قصد دارد طرفداران برانکو را نیز در شادی خود شریک کرده و 50 نمونه از DR را با قیمت در حدود 200 هزار دلار به فروش برساند.

براساس برنامه­‌ریزی انجام شده، این نسخه خاص از فورد برانکو در اواخر سال 2022 تولید خواهد شد.

دیدگاه کاربران