تغییرات ملایم برای آقای پرچم‌دار

فیس‌لیفت آئودی A8

12 آبان 1400 16:31

با اینکه آئودی طی سال‌های اخیر قیمت شاسی‌بلندها و کراس‌اورهای خود را چند برابر کرده، ولی هنوز هم سدان فول‌سایز A8 پرچم‌‌دار این شرکت است. اکنون فیس‌لیفت 2022 روی چهارمین نسل از این خودرو اجرا شده است.

برای اولین‌بار از زمان عرضه اولیه این خودرو، شاهد هستیم که آئودی بادی‌کیت سری S Line خود را به‌عنوان یک آپشن انتخابی روی مدل پایه A8 ارائه می‌دهد.آنچه از بررسی ظاهری این خودرو متوجه می‌شویم، عریض‌تر شدن جلوپنجره و استفاده گسترده‌تر از کروم براق در نمای جلویی است. تغییراتی جذاب در قسمت ورودی‌های هوای جانبی شاهد هستیم، که اکنون با فرمت عمودی در نظر گرفته شده‌اند. چراغ‌های جدید آئودی A8 مدل 2022 مجهز به 1.3 میلیون میکرو آینه هستند تا عملکرد ماتریس دیجیتالی آن را به شدت بهبود ببخشند.

برای اولین‌بار از سال 1994 یعنی تاریخ عرضه اولیه این خودرو، شاهد هستیم که آئودی بادی‌کیت سری S Line خود را به‌عنوان یک آپشن انتخابی روی مدل پایه A8 ارائه می‌دهد. این یعنی الهام گرفتن از ریزه‌کاری‌های طراحی مدل S8. مانند چراغ‌های OLED عقب، که تلاش شده ظاهر مدرن‌تری در مقابل رقیب خود یعنی مرسدس‌بنز S کلاس ارائه دهد.

آئودی A8 فیس‌لیفت 2022

خبر خوب برای مشتریان قدیمی این است که شرکت چهار رنگ متالیک جدید به اسم سبز خیابانی، آبی گنبد آسمان، طوسی منهتن و آبی اولترا را قابل انتخاب کرده است. هم‌چنین 5 رنگ مات طوسی دیتونا، نقره‌ای غنچه‌ای، طوسی ترا و سفید یخی را هم در لیست فروش قرار داده است.

با توجه به اینکه طراحی داخلی آئودی A8 حتی قبل از فیس‌لیفت نیز در سطح بالایی قرار داشت، این شرکت تنها تغییرات ملایمی در آن ایجاد کرده است. استفاده از نمایشگرهای 10.1 و 8.6 جلوه دیجیتالی این خودرو را تکمیل کرده است. حضور یک هدآپ بسیار حرفه‌ای نیز پاسخی به مشتریان جوان‌تر بوده است.

آئودی A8 فیس‌لیفت 2022

گفته می‌شود آئودی قصد دارد این خودرو را با دو پیشرانه 3 و 4 لیتری TFSI راهی بازار اروپا کند. اگرچه انتظار نمی‌رود که تغییری در خروجی آن‌ها شاهد باشیم. خبر بد این است که آئودی تا اینجای کار هنوز عرضه مدل باشکوه W12 را تایید نکرده است.

دیدگاه کاربران