تغییراتی کوچک برای خودرویی بزرگ

رونمایی از آئودی S8 مدل 2020

12 تیر 1398 09:21

فیس‌لیفت 2020 ویرایش اسپرت پرچم‌دار آئودی یعنی سدان A8 رونمایی شد. خودرویی که ارباب حلقه‌ها از آن به اسم S8 یاد می‌کند.

به موازات افزایش قدرت، آئودی زیرساخت‌های فنربندی خودرو را نیز تقویت کرده است.نسل جدید این خودرو حدود دو سال پیش رونمایی شد. البته سال پیش زمانی که آئودی یک سدان مخوف را در پیست نوربورگ‌رینگ تست می‌کرد، گمانه‌زنی‌ها مبنی بر عرضه زودهنگام S8 جدید مطرح می‌شد. با این حال تقریباً یک سالی گذشت تا دوست‌داران این برند آلمانی از هدف جدید شرکت «باخبر» شوند. اکنون آئودی S8 مدل 2020 وارد میدان شده و قصد دارد با نسخه‌های تقویت‌شده مرسدس‌بنز S کلاس و البته ب‌ام‌و سری 7 رقابت کند.

درباره چهره محصول جدید حرف و حدیث‌های فراوانی مطرح است. اگرچه آلمان‌ها دیدگاه متفاوتی نسبت به فلسفه فیس‌لیفت دارند ولی آنچه در آئودی S8 جدید می‌بینیم بی‌اندازه محافظه‌کارانه و سطحی است. البته شرکت در بحث فنی سنگ تمام گذاشته و دیگر خبری از آن پیشرانه شش سیلندر مدل A8 نیست. اکنون روی این سدان فول سایز یک قوای محرکه هشت سیلندر V شکل دو توربو با 563 اسب‌بخار قدرت و 800 نیوتن‌متر گشتاور خالص می‌بینیم.

آئودی S8 مدل 2020

مشتری این محصول لوکس-اسپرت نباید از وزن 2.5 تنی آن ناراضی باشد چراکه بخشی اعظمی از این سنگینی مربوط به تجهیزات تشریفاتی و رفاهی مخصوص آن است. اگرچه این خودرو یک هیبریدی نیست ولی حضور یک ژنراتور 48 ولتی آئودی S8‌ جدید را تا حدودی شبیه به یک هیبریدی ملایم کرده است. شرکت می‌گوید از این سیستم برای کنترل فرایند Start/Stop به منظور کاهش مصرف سوخت استفاده می‌کند.

به موازات افزایش قدرت، آئودی زیرساخت‌های فنربندی خودرو را نیز تقویت کرده و روی آن از سیستم تعلیق پویا که همواره خود را با سبک رانندگی و سرعت منطبق می‌کند، بهره برده است. این مکانیزم به لطف حضور یک دوربین ویژه با کاهش و افزایش ارتفاع خودکار پایداری شاسی را بهبود می‌بخشد. از این سیستم پیچیده می‌توان برای مقابله با دست‌اندازهای ناگهانی و ناهمواری‌های احتمالی بهره گرفت. جالب آنکه بدون دخالت راننده این فنربندی جدید می‌تواند در مواقع اضطراری تا 2.5 درجه تنش‌های فیزیکی و جانبی شاسی را محدود کند. به منظور افزایش رفاه سرنشینان تعلیق جدید می‌تواند بدنه را تا 5 درجه در حالت مخالف شیب متمایل کند.

آئودی S8 مدل 2020

جای تعجبی ندارد که آئودی روی این مدل اسپرت نیز سیستم انتقال قدرت Quattro نصب کرده باشد. همان انتقال قدرت چهار چرخ محرک ابداعی خودش که حالا برای تغییر وضعیت ناگهانی در سرعت‌های بالا نیز آماده شده است.

به منظور حفظ امنیت خودرو در زمان ترمزگیری آئودی S8 جدید از ترمزهای سرامیک-کربنی 42 سانتی‌متری در محور جلو و 37 سانتی‌متری در محور عقب استفاده کرده است.

دیدگاه کاربران