با فاصله محوری بلندتر و امکانات بیشتر

معرفی آئودی A8 L هورش

8 آبان 1400 13:43

آئودی قصد دارد نسخه تازه­‌ای از بزرگترین سدان خود یعنی A8 را در جریان نمایشگاه خودرو گوانگژو رونمایی کند. اما پیش از این اقدام، تصاویر این مدل یعنی A8 L هورش (Horch) را در اختیار رسانه‌­ها قرار داده است.

افزایش 13 سانتی‌متری فاصله بین محورها نسبت به آئودی A8 استاندارد، طول کلی A8 L هورش را به 5.45 متر رسانده است.یکی از نکات جالب این خودروی لوکس مخصوص بازار چین، قرار گرفتن نشان هورش روی بدنه است، تا ریشه­‌های اشرافی برند آئودی را به مخاطبان معرفی کند. به لطف بروزرسانی­‌های انجام شده بر این نسخه خاص، آئودی A8 L هورش خود را برای رقابت با مرسدس می‌باخ S کلاس آماده کرده است.

افزایش 13 سانتی‌متری فاصله بین محورها نسبت به آئودی A8 استاندارد، طول کلی A8 L هورش را به 5.45 متر رسانده است و در نتیجه فضای سرنشینان را افزایش داده، که برای خریداران چینی این خودرو مسئله­‌ای بسیار مهم خواهد بود.

رنگ سفارشی بدنه که از ترکیب خاکستری و سبز حاصل شده به همراه رینگ‌های 20 اینچی، نشان Horch در نقاط مختلف، چراغ‌های LED جلو با چیدمان ماتریسی و چراغ‌های OLED عقب، از مهمترین ویژگی­‌های ظاهری محصول لوکس آئودی بشمار می­‌آید.

آئودی A8 L هورش

نیروی محرکه این سدان بزرگ از پیشرانه 3 لیتری شش سیلندر توربوشارژ با نیروی کمکی 48 ولتی هیبرید خفیف تامین شده است، که 340 اسب­‌بخار قدرت و 500 نیوتن‌متر گشتاور را از طریق جعبه‌دنده 8 سرعته اتوماتیک و سامانه چهارچرخ محرک، به تمامی چرخ‌ها منتقل می­‌کند.

آئودی A8 L هورش به صورت استاندارد به سیستم صوتی استریو سه بعدی ساخت B&O، سیستم تسویه هوای کابین به کمک یون‌های منفی، ماساژور صندلی‌­های جلو و عقب با عملکرد 8گانه و سیستم اطلاعات سرگرمی سرنشینان ردیف عقب با امکان کنترل بسیاری از عملکردهای خودرو مجهز شده است. نشان هورش در بسیاری از نقاط کابین این مدل دیده می­‌شود، که از میان آن‌ها می‌­توان زیردستی ردیف عقب را مثال زد.

آئودی A8 L هورش

در نهایت باید اعتراف کرد با وجود تشابه ظاهری میان A8 L هورش با آئودی A8 استاندارد، وجود نشان هورش روی بدنه این محصول، برای متمایز نمودن آن با سایر نمونه­‌ها کافی است.

آئودی قصد دارد A8 L هورش را در تاریخ 19 نوامبر (28 آبان) رونمایی کند.

مترجم : عماد رحمتی‌راد

منبع : motor1.com

دیدگاه کاربران