با معرفی ID.5، عضو تازهای به خانواده محصولات برقی فولکسواگن اضافه شده است. قرار است این خودرو در دو نسخه استاندارد و GTX با سه تریم و سه پیشرانه متفاوت عرضه شود.
فولکسواگن فعلاً از اعلام قیمت این مدل خودداری کرده است، اما انتظار میرود در زمان نزدیک به عرضه ID.5 در اروپا در سال آینده میلادی، مخاطبان را در جریان اطلاعات دقیق قرار دهد.
طراحی بدنه و کابین فولکسواگن ID.5
طراحی ظاهری این خودرو به کراساور برقی فولکسواگن ID.4 شباهت دارد، مخصوصاً که طول بدنه و فاصله محورهای این دو مدل یکسان است، اما به لطف شیب سقف ID.5، این محصول هویتی متمایز دارد.
ضریب درگ فولکسواگن ID.5 نیز با 0.02 واحد بهبود نسبت به ID.4 به 0.26 رسیده است، که باید آن را مدیون طراحی سقف خودرو دانست. البته همین عامل باعث کاهش حجم محفظه صندوق نسبت به ID.4 شده است، چراکه ظرفیت 549 لیتری این بخش با تا شدن صندلیها به 1561 لیتر میرسد. این اعداد در مدل ID.4 به ترتیب 848 و 1817 لیتر است.
طراحی فضای کابین فولکسواگن ID.5 کاملاً مشابه با ID.4 است، که در صفحه نمایشگر مرکزی، چیدمان اعضا و پشت آمپر دیجیتال قابل مشاهده است.
مشخصات فنی فولکسواگن ID.5
فولکسواگن ID.5 روی پلتفرم MEB ساخته شده است و برخلاف ID.4 تنها به یک مدل باتری با ظرفیت 77 کیلووات ساعت مجهز شده است. بنابر تریم انتخاب شده در سه مدل ID.5 پرو، ID.5 پرو پرفورمنس و ID.5 GTX، خروجی پیشرانه متفاوت خواهد بود.
دو مدل ID.5 پرو و ID.5 پرو پرفورمنس به یک پیشرانه برقی مجهز شدهاند، که روی محور عقب نصب میشود. میزان خروجی پیشرانه و شتاب صفر تا صد کیلومتر برساعت ID.5 پرو به ترتیب 171 اسببخار و 10.4 ثانیه اعلام شده است، درحالیکه این ارقام در ID.5 پرو پرفورمنس به ترتیب 201 اسببخار و 8.4 ثانیه خواهد بود. حداکثر سرعت هر دو مدل به عدد 160 کیلومتر برساعت محدود شده است.
اما مدل ID.5 GTX به دو موتور برقی مجهز است، که 295 اسببخار قدرت را به تمام چرخها انتقال میدهد و این خودرو را ظرف 6.3 ثانیه به سرعت صد کیلومتر برساعت میرساند. حداکثر سرعت نیز در این نسخه با 20 واحد افزایش به 180 کیلومتر برساعت میرسد.
براساس اعلام فولکسواگن، شعاع حرکتی ID.5 پرو پرفورمنس و GTX به ترتیب 520 و 480 کیلومتر اعلام شده است.
مترجم : عماد رحمتیراد
منبع : motor1.com