با رنگ‌آمیزی شبیه به 956

معرفی نسخه ویژه از پورشه 911GT3

19 آبان 1400 11:20

پورشه 911 حتی در حالت استاندارد هم یک خودروی هیجان‌­انگیز است، اما شرکت سازنده این خودرو و البته مشتریان پر و پا قرص آن، همیشه روش‌های تازه­‌ای برای افزایش جذابیت 911 پیدا می­‌کنند.

این 911 سفارشی نخستین محصول از برنامه جدیدی است که امکانات بیشتری برای سفارشی‌­سازی محصولات پورشه فراهم می‌­کند.در جدیدترین اقدام از این نوع، این موضوع شامل حال نمونه­‌ای از پورشه 911GT3 شده است، که بنابر سفارش یک مشتری، ظاهری شبیه به یک خودروی مسابقه‌­ای خاطره­‌انگیز پیدا کرده است.

خودروی مسابقه­‌ای موردنظر یک دستگاه پورشه 956 است، که در سال 1985 و تحت هدایت راننده ایتالیایی یعنی پائولو باریلا (Paolo Barilla) در مسابقات 24 ساعته لمان حضور پیدا کرده است. آقای باریلا در کنار دو راننده آلمانی یعنی کلاوس لودویگ و لوئی کراگز، موفق شد 374 دور پیست دِ لا سارته (de la Sarthe) را پشت سر بگذارد و از سد تمامی رقبای دیگر شامل چندین دستگاه پورشه و لانچیا عبور نماید.

نسخه ویژه از پورشه 911GT3 با رنگ‌آمیزی شبیه به 956

پس از گذشت سال‌ها، باریلا به مدت 3 سال با متخصصان مرکز خودروهای سفارشی پورشه (Porsche Exclusive Manufaktur) همکاری کرده است، تا یک دستگاه پورشه 911GT3 را به خودروی تحت هدایت خود در 38 سال پیش، شبیه سازد.

در اولین گام، یک دستگاه پورشه GT3 از نسل 991.2 انتخاب و بخش اعظم بدنه آن با رنگ زرد Summer پوشانده شد درحالی‌که جزئیات مشکی و سفید، شماره 7 مشابه خودروی اصلی، باله عقب سفارشی و نشان‌های روی ستون B روی بدنه و طرح پیست لمان روی پشت­‌سری صندلی­‌های آن نقش بسته است.

نسخه ویژه از پورشه 911GT3 با رنگ‌آمیزی شبیه به 956

اگر از مشاهده عبارت Sonderwunsch (به معنای سفارش ویژه) روی پلاک این خودرو تعجب کرده‌­اید، بهتر است بدانید که این 911 سفارشی نخستین محصول از برنامه جدیدی است که امکانات بیشتری برای سفارشی‌­سازی محصولات پورشه فراهم می‌­کند. آقای باریلا که این روزها مدیریت یک شرکت بین‌المللی فعال در حوزه مواد غذایی را بر عهده دارد، این خودرو را به مناسبت تولد 60 سالگی خود سفارش داده است.

حلقه زرد دور چراغ‌های جلو و رینگ‌های سفید و طلایی رنگ در محورهای جلو و عقب با الهام از 956، سایر موارد درنظر گرفته شده برای این مدل ویژه است.

نسخه ویژه از پورشه 911GT3 با رنگ‌آمیزی شبیه به 956

در فضای کابین هم شاهد جزئیات زرد رنگ همچون طرح شماتیک 956 لمان، سر دنده منیزیومی مشابه خودروی مسابقه­‌ای و پوشش مشکی برای اکثر قطعات و بخش‌ها هستیم.

از قیمت این پورشه 911GT3 اطلاعی در دسترس نیست، اما این رقم هرچه باشد، مطمئناً برای پائولو باریلا عدد زیادی نیست، چراکه نشریه فوربس ثروت وی را چیزی بیش از یک میلیارد دلار تخمین زده است.

مترجم : عماد رحمتی‌راد

منبع : motor1.com

دیدگاه کاربران