ونی برقی با گوشه‌چشمی به پورشه

معرفی هایپرون کرییر

24 آبان 1400 13:30

از نظر محبوبیت، ون‌های کلاس تجاری چندان هیجان‌انگیز نیستند، چراکه این خودروها با هدف حمل و نقل کالا تولید می‌شوند. البته به نظر می‌رسد این طرز تفکر در حال تغییر است چراکه شرکت هایپرون - Hiperon - ون جدیدی را معرفی کرده که بی‌تردید یکی از زیباترین مدل‌های این کلاس به حساب می‌آید. خودروی جدید هایپرون کرییر - Carrier - نام دارد و طبق برنامه‌ریزی‌ها از نیمه دوم سال آینده میلادی راهی بازار می‌شود.

این خودرو با باتری‌های 75 کیلووات ساعت و موتور برقی 265 اسب‌بخاری‌‌اش، می‌تواند با یک بار شارژ تا 320 کیلومتر پیمایش داشته باشد.این ون از نظر طراحی تا حدودی شبیه به کانسپت پورشه Vision Renndienst است. هایپرون کریر در نمایی جلوی به وضوح یک آیرودینامیک زیبا با نوار نازک نورانی را به نمایش گذاشته است. در ادامه به شیشه جلوی خمیده‌ای برمی‌خوریم که با انحنای چشم‌نوازی به سمت سقف کشیده شده‌اند.

در این ون آینه‌های جانبی دیجیتال و المان‌های مشکی به مفهوم آیند‌ه‌نگر آن کمک کرده‌اند. بدنه صاف و یکدست و دستگیره‌هایی که درون درها قرار گرفته‌اند به خاص بودن جلوه بصری آن افزوده است.

این ون تجاری با طول، عرض و ارتفاع 5660، 2000 و 2010 میلی‌متر و فاصله محوری 3740 میلی‌متری می‌تواند جایگاهی بین مرسدس‌بنز Metris و Sprinter داشته باشد.

ون برقی هایپرون کرییر

با توجه به اینکه هایپرون فقط یک عکس از داخل کابین کرییر منتشر کرده هیچ اطلاعات بیشتری از آن به دست نمی‌آید.

شرکت می‌گوید قیمت پایه این محصول 49 هزار و 900 دلار است. نمایشگر مرکزی 13 اینچی، گرم‌کن صندلی راننده و کروز کنترل از جمله آپشن‌های استاندارد این خودرو خواهند بود. البته نصب GPS، دوربین عقب و سیستم هشدار نقاط کور نیز به صورت سفارشی است.

ون برقی هایپرون کرییر

در نسخه فول، شاهد قیمت 62 هزار دلاری هستیم که شامل آپشن‌های بیشتر مانند گرم‌کن برای هر دو صندلی جلو، تنظیم برقی صندلی راننده، سنسور باران، گرم‌کن فرمان، جالیوانی با گرم‌کن و شارژر بی‌سیم موبایل می‌شود. در این نسخه نمایشگر مرکزی 15 اینچی با کروز کنترل تطبیعی و دوربین 360 درجه تعبیه می‌شود.

گفته می‌شود این خودرو با باتری‌های 75 کیلووات ساعت و موتور برقی 265 اسب‌بخاری‌‌اش می‌تواند با یک بار شارژ تا 320 کیلومتر پیمایش داشته باشد.

دیدگاه کاربران